×
×

واردات دام زنده آزاد شد/واردات ۲۵۰ هزار راس دام سبک از رومانی

  • کد نوشته: 3993
  • ۴ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از واردات دام زنده برای کنترل قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت:‌ شرکت پشتیبانی امور دام کشور مجوز واردات در سطح گسترده را از سازمان دامپزشکی کشور گرفته و با واردات آن قیمت گوشت در بازار متعادل می‌شود. به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی […]

  • علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از واردات دام زنده برای کنترل قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت:‌ شرکت پشتیبانی امور دام کشور مجوز واردات در سطح گسترده را از سازمان دامپزشکی کشور گرفته و با واردات آن قیمت گوشت در بازار متعادل می‌شود.

    به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی حجم واردات دامی که قرار است، انجام شو،د حدود ۲۵۰ هزار راس دام سبک پیش‌بینی شده و با ورود آن به کشور می‌تواند جلوی افزایش قیمت یافته چند ماه گذشته را تا حدی بگیرد.

    به گزارش فارس، سالانه حدود ۸۷۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود و نیاز به واردات حدود ۱۳۰ هزار تن گوشت از خاج است تا نیاز کشور تامین شود.

    قیمت گوشت در کشور طی چند ماه گذشته تا حدود ۵۰ درصد افزایش یافت و به کیلویی ۸۰ هزار تومان هم رسید و قیمت به اندازه‌ای بالا شد که از توان خرید قشر متوسط جامعه هم خارج شد.

    ملکی با بیان اینکه استعلام قیمت‌ها از کشور رومانی برای واردات انجام شده،‌گفت: پیش از این پیشنهاد واردات به عنوان راهکاری برای کاهش قیمت در بازار ارائه شده بود که به تازگی موافقت شده است. در ماه‌های گذشته توزیع گوشت منجمد در بازار انجام می‌شد، اما نتوانست قیمت را در بازار بشکند.

    حال باید از مسئولان پرسید آیا تنها راهکار کنترل قیمت گوشت واقعا واردات است؟ آیا نمی‌توان با تولید علوفه در داخل و بی‌نیازی از واردات ۷۰ درصدی به خارج و حمایت از تولید کنندگان قیمت را پایین آورد؟ آیا اصلاح ژنتیک افزایش بهره‌وری و حمایت از دامداران نمی‌تواند منجر به افزایش تولید و کاهش قیمت شود؟ آیا به همان اندازه که ما جیب صادرکنندگان خارجی را پر می‌کنیم، به همان اندازه تولید داخل انجام دهیم تولید ما را افزایش نخواهد داد؟ خیلی از مردم حاضرند قیمت بالا را به محصول داخلی بپردازند، اما این پول را به گوشت خارجی ندهند.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *