×
×

وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، بی‌اساس است

  • کد نوشته: 6919
  • ۳۰ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایلنا و به نقل از صدا و سیما، علیرضا رفیعی پور افزود: همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی، نشان می‌دهد میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد. وی اضافه کرد: […]

    وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، بی‌اساس است
  • به گزارش ایلنا و به نقل از صدا و سیما، علیرضا رفیعی پور افزود: همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی، نشان می‌دهد میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

    وی اضافه کرد: بیش از صد هزار پروانه تأسیس و بهره برداری دامداری و حدود ۸ میلیون رأس دام سنگین در کشور وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون لیتر شیر خام تولید می‌کنند و در طول مسیر تولید تا مصرف، رصد و پایش و آزمایش‌های لازم در مورد آن‌ها انجام می‌شود.

    رفیعی پور گفت: حدود ۱۶۰۰ واحد جمع آوری شیر اعم از کارخانجات پاستوریزاسیون و کارخانجات لبنیات با نظارت مستقیم سازمان دامپزشکی در کشور وجود دارد که از فناوری روز دنیا استفاده می‌کنند و محصولات لبنی ایران به سراسر دنیا صادر می‌شود و این محصولات در کشور مقصد صادرات مورد تست‌های مجدد قرار می‌گیرند.

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد:استانداردهای سازمان ملی استاندارد در مورد شیر بسیار سختگیرانه‌تر از ضوابط موجود در اتحادیه اروپا و آمریکا است و همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی نشان می‌دهد که میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

    وی تاکید کرد: نباید از جز به کل رسید و با قضاوت عجولانه و با اظهارات غیرکارشناسی، زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم کرد و بدون شک صحبت‌های اخیر مطرح شده در مورد وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، بی اساس است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *