×
×

وزارت جهاد کشاورزی از آلوده نبودن گندم گنبدکاووس به فضولات حیوانی مطمئن شود

  • کد نوشته: 5412
  • ۴ شهریور ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، رییس کل دادگستری استان گلستان عصر پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه اظهار کرد: مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان دستگیر شدند. این افراد فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند. علی محمد شاعری […]

    وزارت جهاد کشاورزی از آلوده نبودن گندم گنبدکاووس به فضولات حیوانی مطمئن شود
  • به گزارش ایسنا، رییس کل دادگستری استان گلستان عصر پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه اظهار کرد: مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان دستگیر شدند. این افراد فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند.

    علی محمد شاعری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به عاملان ترکیب فضولات حیوانی با گندم گفت: خبری که در مورد آلوده شدن گندم منتشر شده است بسیار دردناک است چرا که آلوده شدن گندم امنیت غذایی مردم را به مخاطره انداخته است. این افراد سودجو کسانی هستند که برای رسیدن به مطامع شخصی خودشان سلامت و بهداشت غذایی مردم را به خطر انداخته‌اند. این افراد مصداق بارز مفسد فی الارض هستند.

    این عضو کمیسیون کشاروزی ادامه داد: ضریب کنترل و نظارت دستگاه‌های نظارتی باید در این خصوص افزایش پیدا کند تا از هر گونه آلودگی غذای مردم جلوگیری شود. من از دستگاه‌غذایی می‌خواهم که با این مجرمین شدیدا برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

    شاعری اطمینان از آلوده نبودن گندم‌ها را وظیفه دستگاه‌های نظارتی دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی و  وزارت صمت و دستگاه‌های قضایی باید با همکاری هم این روند را تحت کنترل خود قرار دهند که خدایی ناکرده آلاینده‌ای وارد آرد و نان مردم نشده باشد.

    نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس در مورد روند ورود کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی به این موضوع اظهار کرد: ما نسبت به این موضوعات حساس هستیم. در جلسه کمیسیون این موضوع را حتما مطرح خواهم کرد. ما می‌توانیم از چگونگی انجام وظیفه نظارتی وزارت جهاد و صمت را سوال کنیم. دستگاه‌ قضایی اما به عنوان مدافع حقوق عامه باید به وظیفه انقلابی خود عمل کرده و با متجاوزین برخورد قاطعی داشته باشد و تمامی دستگاه های مشمول را مکللف کند که از همه منابع سیلویی ما مراقبت کنند تا گندم و مواد غذایی جلوگیری آلوده نشود.

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *