×
×

وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت واردات نهاده‌های دام و طیور را به عهده بگیرد

  • کد نوشته: 9137
  • ۴ مرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد چگونگی حل مسائل ارزی تأثیرگذار در افزایش قیمت مرغ گفت: از آنجا که تولید بعضی از نهاده‌های تولیدی مربوط به دام و طیور در کشور با مشکل مواجه است، نیازمند واردات هستیم تا بتوانیم در طولانی مدت زمینه‌های خودکفایی خود را فراهم کنیم. این عضو کمیسیون کشاورزی […]

    وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت واردات نهاده‌های دام و طیور را به عهده بگیرد
  • منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد چگونگی حل مسائل ارزی تأثیرگذار در افزایش قیمت مرغ گفت: از آنجا که تولید بعضی از نهاده‌های تولیدی مربوط به دام و طیور در کشور با مشکل مواجه است، نیازمند واردات هستیم تا بتوانیم در طولانی مدت زمینه‌های خودکفایی خود را فراهم کنیم.

    این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: یکی از اهداف جدی کمیسیون کشاورزی مجلس این است که با استفاده از ابزار نظارتی، زمینه تولید بیشتر را فراهم کنیم.

    نماینده مردم ساری در مجلس ضمن تأکید بر نظارت بر تخصیص ارز گفت: اگر قرار است ارز ترجیحی به این حوزه تخصیص دهیم، باید روی آن نظارت کنیم. ما باید مطمئن باشیم که این ارز به دست واردکننده دام و طیور برسد و سود حاصل از آن بدون شک به تولیدکننده برسد. مثلا سود حاصل از ارز ترجیحی اختصاص یافته به ذرت یا سویا باید بدون واسطه به دست تولیدکننده برسد.

    زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صمت و جهاد کشاورزی توان حل این مشکل در کوتاه مدت را دارند؟ گفت: خیر. در کوتاه مدت ما باید نهاده‌ها را برای تولیدکننده تأمین کنیم. این اقدامات سابقا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می شد اما به نظر می‌رسد که همکاران ما در جهاد کشاورزی تخصص بیشتری در زمینه دام و طیور دارند. نظر ما این است که مسئولیت واردات نهاده‌های دام و طیور باید به عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.

    ایسنا

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *