×
×

پیش بینی تولید ۹۰ هزارتن زیتون در سال جاری/نیازی به واردات زیتون کنسروی نداریم

  • کد نوشته: 3500
  • ۹ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید زیتون در سال جاری اظهار کرد: علی رغم سرمازدگی باغات زیتون در استان های گلستان، سمنان،مرکزی و خشکسالی در فارس،میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشته است. وی […]

  • نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید زیتون در سال جاری اظهار کرد: علی رغم سرمازدگی باغات زیتون در استان های گلستان، سمنان،مرکزی و خشکسالی در فارس،میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چندانی نداشته است.
    وی با اشاره به اینکه زیتون کنسروی روی دست تولیدکنندگان مانده است،افزود: افزایش تولید زیتون کنسروی در سال گذشته موجب شد تا بسیاری از کشاورزان به سمت و سوی تولید روغن زیتون روی بیاورند.
    جلالت، تولید دانه زیتون را ۸۰ تا ۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ هزارتن از این میزان به تولید کنسرو و مابقی روغن اختصاص یافت و امسال پیش بینی می شود که ۵۰ درصد تولید به سمت روغنی برود.
    عضو شورای ملی زیتون سرانه کنونی روغن زیتون را ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم اعلام کرد و گفت: براین اساس ۱۶ تا ۱۷ کیلو روغن در کشور مصرف می شود که پیش بینی می شود ۴ تا ۵ هزارتن از این میزان در داخل تولید شود.
    وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات  زیتون کنسروی نداریم، بیان کرد: با وجود افزایش مصرف زیتون کنسروی در مقایسه با دیگر کشورها، اما نیازی به واردات نداریم.
    جلالت در پایان سرانه مصرف روغن زیتون کنسروی در دنیا را ۴۵۰ گرم اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سرانه مصرف روغن زیتون در ایران به ۷۰۰ گرم نیز می رسد که از این رو انتظار می رود تعادلی میان مصرف روغن زیتون و زیتون کنسروی برقرار شود که این امر در کاهش واردات روغن تاثیر بسزایی دارد.
    باشگاه خبرنگاران جوان
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *