×
×

کاهش قیمت نوبرانه‌ها به زیر ۱۰ هزار تومان/ کمبودی در عرضه میوه فصل نداریم

  • کد نوشته: 2613
  • ۱۳ خرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • جواد کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت میوه‌های بهاره گفت: اگرچه سرمای زودرس در فصل بهار به باغات میوه‌هایی همچون زردآلو، گیلاس و سیب آسیب زد، اما همچنان در روند تولید و مصرف مشکلی نداریم. خبرنگار فارس پرسید، پس چرا قیمت‌های نوبرانه‌هایی همچون گیلاس و زردآلو با قیمت هر […]

  • جواد کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت میوه‌های بهاره گفت: اگرچه سرمای زودرس در فصل بهار به باغات میوه‌هایی همچون زردآلو، گیلاس و سیب آسیب زد، اما همچنان در روند تولید و مصرف مشکلی نداریم.

    خبرنگار فارس پرسید، پس چرا قیمت‌های نوبرانه‌هایی همچون گیلاس و زردآلو با قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان است که وی در پاسخ گفت: هر نوبرانه‌ای در ابتدای ورود به بازار بین ۳ تا ۷ روز قیمت خاص خود را دارد، اما پس از آنکه به مرحله تولید انبوه و توزیع در بازار رسید، وارد نرخ‌نامه‌های هفتگی ما شده و باید از میانگین قیمتی تبعیت کند.

    وی اضافه کرد: هم‌اکنون در این هفته هر کیلوگرم زردآلو بسته به کیفیت و بسته‌بندی بین ۳ تا ۴ هزار تومان قیمت خورده است و گیلاس هم از هفته آینده وارد نرخ‌نامه خواهد شد که قطعاً بسیار پایین‌تر از آن رقمی که گفته شد، خواهد بود. به عنوان مثال؛ چغاله بادام و گوجه سبز نیز در ابتدای فروردین تا کیلویی ۲۲۰ هزار تومان هم فروخته شده بود که البته این نرخ خارج از شبکه اعضای اتحادیه بوده، اما به هر حال بعد از یک مدت کوتاهی اکنون هر کیلوگرم گوجه سبز بین یک تا ۹ هزار تومان در میدان به فروش می‌رسد.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین در مورد افزایش قیمت هندوانه گفت: این محصول تا کیلویی ۲۲۰۰ تومان نیز افزایش قیمت داشت، اما روز پنجشنبه به کیلویی ۱۶۰۰ تومان رسید که افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل در افزایش قیمت این محصول بی‌تأثیر نبوده است.
    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *