×
×

کاهش نسبی قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ در آستانه ماه رمضان

  • کد نوشته: 4690
  • ۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در آستانه ماه مبارک رمضان محصولات پروتیئنی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی دارد، در مورد گوشت قرمز افزایش‌های اخیر قیمت متوقف شده و هر کیلو گوشت قرمز که به بیش از ۱۱۰ هزار تومان رسیده بود، امروز در بازار تهران کیلویی […]

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در آستانه ماه مبارک رمضان محصولات پروتیئنی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی دارد، در مورد گوشت قرمز افزایش‌های اخیر قیمت متوقف شده و هر کیلو گوشت قرمز که به بیش از ۱۱۰ هزار تومان رسیده بود، امروز در بازار تهران کیلویی ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

    بیشترین کاهش مربوط به قیمت مرغ است، در حالی‌که در دو هفته اخیر رکورد ۱۷ هزار تومان در کیلو را ثبت کرده بود.

    امروز قیمت آن در بازار تهران کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان شده است. معمولا در فروشگاه‌ها نوشته شده قیمت به نرخ دولتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اما در هفته‌های گذشته عرضه مرغ دولتی آن‌قدر زیاد بوده که در ویترین فروشگاه‌ها تنها مرغ دولتی جا خوش کرده و جا برای مرغ گران قیمت وجود ندارد.

    سایر مشتقات مرغ نیز به قیمت‌های مناسب‌تری عرضه می‌شود. هر کیلو ران مرغ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، کتف ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و بال مرغ ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

    * قیمت تخم‌مرغ هم کاهش یافت

    قیمت تخم‌مرغ هم طی دو هفته گذشته کاهش یافت و به قیمت هر عدد ۵۰۰ تومان رسید. قیمت تخم مرغ طی یکی دو هفته گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

    اما خبر آزادی صادرات تخم‌مرغ قیمت را در دو روز گذشته تا حدودی تکان داده است.

    جعفر دستوری فروشنده یک فروشگاه زنجیره‌ای در منطقه ۱۹ به خبرنگار فارس گفت: در دو روز گذشته تخم مرغ در یک کارتن ۱۲ کیلویی ۴۰۰۰ تومان بالا رفته است.

    با توجه به تجربه سال‌های گذشته که تقاضا در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد، بهتر است مسئولان با مدیریت در تنظیم بازار اجازه ندهند، برخی از فرصت استفاده کرده و قیمت را به صورت کاذب در بازار بالا ببرند.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *