×
×

کاهش ۱۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در سواحل آستانه اشرفیه

  • کد نوشته: 474717
  • ۱ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امسال فصل صید از بیستم مهرماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد اظهار داشت: از این میزان صید ، ۲ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم ماهی سفید، ۲۹ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم ماهی  کفال ، ۲۵۵ […]

    کاهش ۱۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در سواحل آستانه اشرفیه
  • رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امسال فصل صید از بیستم مهرماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد اظهار داشت: از این میزان صید ، ۲ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم ماهی سفید، ۲۹ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم ماهی  کفال ، ۲۵۵ کیلوگرم ماهی کپور و مابقی نیز سایر ماهیان استخوانی بوده است.

    حسن قاسمپور با بیان اینکه برای صید این میزان از ماهیان استخوانی ، ۳۷۴ نوبت پره کشی توسط صیادان بندرکیاشهر انجام شده افزود: در این مدت  ۹  بچه ماهی خاویاری نیز در تور ماهیگیران گرفتار و در دریا رهاسازی شد.

    وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۹۳۳ صیاد در ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی این شهرستان گفت: در ۱۰ روز اخیر فصل صید و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ، صید ماهیان استخوانی  این منطقه به علت طوفانی بودن دریا و سرما حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

    رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه با بیان اینکه در فصل صید جدید مجوز صید برای کلیه شرکت های تعاونی پره صیادی بندرکیاشهر صادر شده ، خاطرنشان کرد : با هدف حمایت از این شرکت ها ، در طول فصل صید سوخت مورد نیاز صیادان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

    حسن قاسمپور با تاکید بر اینکه از کلیه شرکت های تعاونی پره صیادی این منطقه خواسته شده تا رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار دهند افزود: همچنین با توجه به ضرورت حفظ ذخائر دریایی و رودخانه ای، از صیادان شرکت های تعاونی پره صیادی خواسته شد تا در صورت صید ماهیان خاویاری و ماهیان استخوانی در خطر انقراض و تحت فشار ( مانند زرد پر ، ماش) آنها را به اداره شیلات تحویل دهند.

    وی اظهار داشت: هر یک از شرکت های تعاونی پره صیادی به وسیله تعدادی قایق موتوری ، تراکتور و کرجی که به وسیله آن ادوات صیادی در آن حمل می شود ، ماهیان استخوانی را با نظارت شیلات صید و به بازارهای مصرف عرضه می کنند.

    رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه یادآور شد: در فصل صید گذشته ۶۲۰ تن  انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان در سواحل بخش بندرکیاشهر صید شد.

    شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *