×
×

کرونا دامنگیر صادرات موز شد

  • کد نوشته: 7667
  • ۲۷ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، استفن آنتیگ، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان موز فیلیپین پیش بینی کرد که صادرات موز این کشور در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲.۵ میلیون تن در مقایسه با چهار میلیون تن در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می کند. تولیدکنندگان شامل شرکت “یونی فروتی تروپیکال فیلیپین” بخشی از فعالیتشان را متوقف کرده اند. […]

    کرونا دامنگیر صادرات موز شد
  • به گزارش ایسنا، استفن آنتیگ، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان موز فیلیپین پیش بینی کرد که صادرات موز این کشور در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲.۵ میلیون تن در مقایسه با چهار میلیون تن در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می کند. تولیدکنندگان شامل شرکت “یونی فروتی تروپیکال فیلیپین” بخشی از فعالیتشان را متوقف کرده اند.

    آلبرتو باکانی، رییس شرکت یونی فروتی فیلیپین اظهار کرد: موزها هر روز چیده می شوند اما تا زمانی که به فعالیت برگردیم، میوه های زیادی خراب شده و باید دور ریخته شوند.

    طبق گزارش ۲۰۲۰ فائو، فیلیپین در حدود ۲۰ درصد از صادرات جهانی موز در سال ۲۰۱۹ و حدود ۹۰ درصد از حجم صادرات موز در آسیا سهم دارد و بازارهای بزرگش شامل چین و ژاپن هستند. اکوادور بزرگترین صادرکننده موز جهان است.

    جزیره لوزون فیلیپین از اواسط مارس تحت قرنطینه قرار دارد که این قرنطینه تا پایان آوریل ادامه خواهد داشت. مناطق جنوبی این کشور که مرکز تولید موز هستند، هم تحت قرنطینه قرار دارند. صادرات موز حتی پس از برداشته شدن قرنطینه هم آسیب خواهد دید زیرا اقدامات فاصله گذاری اجتماعی که شمار کارکنان را محدود می کنند، به قوت خود باقی می مانند.

    ویلیام دار، وزیر کشاورزی فیلیپین از دولتهای محلی به خصوص استان بوکیدنون که مزارع موز و مراکز بسته بندی متعددی دارد، درخواست کرد به کشاورزان، صیادان و کارکنان مراکز فرآوری و تولید غذا اجازه دهد به سرکار برگردند تا از کمبود مواد غذایی و افزایش قیمتها جلوگیری شود.

    شیوع ویروس کرونا باعث متوقف شدن تولید و صادرات جهانی مواد غذایی شده است و همزمان قرنطینه، کارکنان مریض، ممنوعیت صادرات و خرید وحشت زده باعث خالی شدن قفسه فروشگاهها با وجود عرضه فراوان شده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، باکانی اظهار کرد که واردات موز به ژاپن ممکن است کاهش پیدا کند زیرا بسیاری از مزارعی که به این کشور موز صادر می کردند، تحت قرنطینه قرار دارند و تا دو هفته دیگر حجم موز در ژاپن کاهش چشمگیری پیدا می کند البته صادرکنندگان دیگر مانند اکوادور ممکن است این شکاف را پر کنند.

    ایسنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *