×
×

کمبودی در عرضه جوجه یک روزه وجود ندارد / ازدیاد تقاضا تنها عامل نوسان قیمت جوجه در بازار

  • کد نوشته: 7207
  • ۱۶ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یک روزه وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه به سبب ازدیاد تقاضای مرغداران گوشتی با نوساناتی در بازار روبرو شده که این […]

    کمبودی در عرضه جوجه یک روزه وجود ندارد / ازدیاد تقاضا تنها عامل نوسان قیمت جوجه در بازار
  • غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یک روزه وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه به سبب ازدیاد تقاضای مرغداران گوشتی با نوساناتی در بازار روبرو شده که این موضوع هیچ ارتباطی به تولید ندارد.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه افزود: با توجه به ازدیاد تقاضای مرغداران گوشتی برای جوجه ریزی شب عید تولید جوجه در بهمن به ۱۴۰ میلیون قطعه می‌رسد که با این وجود جای هیچگونه نگرانی مبنی بر افزایش قیمت نیست.

    وی ادامه داد: تولیدکنندگان جوجه یک روزه در دوره‌های قبل به شدت در فروش، متضرر شدند به طوری که سود این دوره زیان قبلی را پوشش نمی‌دهد.

    فارغی با انتقاد از توقف صادرات جوجه یک روزه بیان کرد: چند ماهی است که صادرات جوجه به دنبال اتخاذ سیاست مسئولان متوقف شده که این امر یکی از معضلات پیش روی تولیدکنندگان به شمار می‌رود.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه مجموع صادرات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار از ابتدای سال به بازار‌های هدف را بیش از ۳ میلیون قطعه اعلام کرد.

    او در پایان در واکنش به گلایه و انتقاد مرغداران پیرامون عرضه جوجه بالاتر از قیمت مصوب در بازار تصریح کرد: طی ماه‌های قبل که جوجه یک روزه ۵۰ درصد زیر قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شد چرا مرغداران گلایه‌ای نداشتند و حال با نوسان قیمت در پی ازدیاد و تقاضا معترض شدند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    نویسنده: سارا اشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *