×
×

کمبود خوراک دام در بازار صحت دارد/ امروز نهاده‌های موجود در بنادر ترخیص شد

  • کد نوشته: 7693
  • ۳۰ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در پاسخ به اینکه مرغداران می‌گویند خوراک طیور در بازار بسیار کم و قیمت آن بالا است گفت: «بله حرف آنها درست است و قیمت‌ها هم بالا رفته است.» وی ادامه داد: نهادهای دامی و به ویژه ذرت ۹۰ درصد وارداتی […]

    کمبود خوراک دام در بازار صحت دارد/ امروز نهاده‌های موجود در بنادر ترخیص شد
  • حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در پاسخ به اینکه مرغداران می‌گویند خوراک طیور در بازار بسیار کم و قیمت آن بالا است گفت: «بله حرف آنها درست است و قیمت‌ها هم بالا رفته است.»

    وی ادامه داد: نهادهای دامی و به ویژه ذرت ۹۰ درصد وارداتی است و ۱۸ میلیون تن نیاز کشور برای ذرت، کنجاله، سویا و جو است که ۶ میلیون تن آن در داخل تولید می‌شود و ۱۲ میلیون تن آن از طریق واردات تأمین می‌شود که از این میزان ۱۰ میلیون تن آن ذرت است.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای واردات نهاده را سال گذشته نداد، گفت: واردات در اسفند و فروردین انجام نشد، چرا که بانک مرکزی گفته بود نهاده به اندازه نیاز وارد شود و ارز بیشتری برای تأمین نیازی که پیش‌بینی می‌شد در آینده وجود داشته باشد را نداریم.

    وی افزود: مرغداران برای تأمین نیاز شب عید و ماه رمضان که نزدیک بود مجبور بودند جوجه‌ریزی خود را ۴۰ میلیون افزایش دهند تا امروز و در ایام ماه رمضان مشکلی برای تأمین وجود نداشته باشد، همین میزان افزایش نیاز به ۲ میلیون تن نهاده اضافه داشت که بانک مرکزی ارز لازم را برای واردات این میزان نهاده را نداد.

    معروفان گفت: هر مرغ تا به وزن ۲ کیلو برسد ۵ کیلو نهاده می‌خواهد، بنابر این فشار روی تولیدکنندگان برای تأمین عرضه نیاز به نهاده اضافی داشت که بانک مرکزی حاضر به پرداخت آن نبود.

    *مشکل نهاده برطرف شد

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: با تمهیداتی که انجام شده تا نیم ساعت دیگر نهاده‌های موجود در بنادر به سمت استان‌ها حرکت می‌کند و امروز ۲۰۰ هزار تن خوراک طیور از بنادر ترخیص می‌شود و علاوه بر آن شرکت پشتیبانی امور دام هم امروز ۱۰۰ هزار تن خوراک طیور از ذخایر خود را به بازار تزریق می‌کند.

    وی افزود: ضمن اینکه پیش از این هم شرکت پشتیبانی امور دام ۴ نوبت خوراک طیور به بازار تزریق کرده بود.

    وی در پاسخ به اینکه آیا مشکل تخصیص ارز بانک مرکزی رفع شد،‌گفت: هنوز بانک مرکزی ارز تخصیص نداده، اما دولت عهده‌دار شده و نامه‌ای به بنادر داده که ارز مورد نیاز تأمین می‌شود.

    به گزارش فارس، ۲.۴ میلیون تن نهاده در بنادر از چند وقت پیش رسوب کرده و ارز برای ترخیص آن تخصیص داده نمی‌شد.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *