×
×

کنترل بازار مرغ با تسریع صادرات و کاهش جوجه‌ریزی

  • کد نوشته: 7862
  • ۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص تصمیمات و مصوبات امروز  جلسه ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار مرغ بیان داشت: در این جلسه مقرر شد تا در راستای حمایت از مرغداران و فعالان این بخش از صنعت و همچنین جلوگیری از  ضرر و زیان آنها صادرات مرغ تسریع شود. معاون وزیر […]

    کنترل بازار مرغ با تسریع صادرات و کاهش جوجه‌ریزی
  • عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص تصمیمات و مصوبات امروز  جلسه ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار مرغ بیان داشت: در این جلسه مقرر شد تا در راستای حمایت از مرغداران و فعالان این بخش از صنعت و همچنین جلوگیری از  ضرر و زیان آنها صادرات مرغ تسریع شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: لذا صادرکنندگان مجاز به صادرات مرغ تا تیرماه ۹۹ هستند و بعد از آن شرایط بررسی و تصمیمات جدید بر حسب شرایط اتخاذ خواهد شد.

    دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: همچنین شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شد تا با شدت و حدت بیشتری اقدام به خرید مرغ مازاد از مرغداران کند.

    وی افزود: به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا میزان جوجه‌ریزی در راستای تنظیم بازار مرغ کاهش یابد.

    قبادی اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار همچنین مقرر شد بخشی از تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی که مصرف جوجه‌ریزی دارد معدوم نشود و به عنوان تخم‌مرغ صادر شود.

    وی قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را ۱۲۹۰۰ تومان عنوان کرد و اظهار داشت: عرضه مرغ با قیمتی کمتر از هر کیلوگرم ۱۲ هزار تومان موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان می‌شود.

    وی در رابطه با واردات نهاده‌ها مورد نیاز صنعت مرغداری اظهار داشت: بانک مرکزی تا کنون همکاری خوبی داشته است اما قول داده‌اند تا همکاری بیشتری برای ترخیص نهاده‌ها از گمرک داشته باشند.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *