×
×

گندم ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود ندارد

  • کد نوشته: 7227
  • ۱۷ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، عباس کشاورز صبح پنجشنبه با حضور در شهرستان ورامین که با همراهی انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های کشاورزی این شهرستان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای افتتاح ۲ مجموعه پروژه کشاورزی در شهرستان ورامین حاضر شده ایم. وی در خصوص پروژه‌های قابل […]

    گندم ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود ندارد
  • به گزارش ایسنا، عباس کشاورز صبح پنجشنبه با حضور در شهرستان ورامین که با همراهی انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران به منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های کشاورزی این شهرستان انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای افتتاح ۲ مجموعه پروژه کشاورزی در شهرستان ورامین حاضر شده ایم.

    وی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح ورامین گفت: مجموعه گلخانه‌ای ورامین سال‌ها متوقف بوده و هم اکنون با تلاش مجموعه‌های شهرستانی و استانی و حمایت کنندگان این مجموعه به محصول رسیده و تولید سبزی و صیفی دارد و ایجاد اشتغال نیز کرده است.

    کشاورز یادآور شد: ۱۰۳ هکتار پروژه قابل افتتاح فعلی است که چند واحد از آن به بهره برداری رسیده و واحدهای دیگر نیز ظرف ۶ ماه آینده نهایی خواهد شد.

    سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی کشاورزان می‌گویند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم داریم، اما هنوز واردات گندم با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان صورت می‌گیرد، افزود: گندم چه برای تولید داخلی و چه برای واردات با قیمت ۳ هزار ۸۰۰ تومانی وجود ندارد و ارز آن ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

    وی افزود: آفت کش و کود و علف کش و بذرها با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود و گندم هم از این اصل مستثتی نیست و اعتراض کشاورزان نسبت به پایین بودن قیمت گندم اعتراض واردی است؛ اما دولت نیز دارای معذورات است، چرا که نان بزرگترین تأمین کننده انرژی و پروتئین مردم است و دولت به آسانی به دلیل رفاه جامعه و توجه به مصرف کننده قادر به افزایش قیمت نان نیست.

    سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت سعی می‌کند با تأمین نهاده‌های ارزان قیمت نظر کشاورزان را جلب کند و ما فکر می‌کنیم تولید به قدر کفایت داریم و به دلیل مشکلات قیمت و خرید نتوانستیم همه گندم را خریداری و هنوز مقداری در انبار کشاورزان موجود هست.

    ایسنا

    سرویس خبری :کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *