×
×

گوشت وارداتی چرا بالاتر از قیمت جهانی دست مردم می‌رسد؟

  • کد نوشته: 4638
  • ۳ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در پاسخ به اینکه برای مردم جای سوال است گوشت که قیمت جهانی آن ۵ دلار است و با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شودبایدبه قیمت ۲۱ هزار تومان به کشور برسد چرا قیمت ۴۲ هزار تومان است؟گفت: قیمت گوشت گوسفند تازه از […]

  • حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در پاسخ به اینکه برای مردم جای سوال است گوشت که قیمت جهانی آن ۵ دلار است و با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شودبایدبه قیمت ۲۱ هزار تومان به کشور برسد چرا قیمت ۴۲ هزار تومان است؟گفت: قیمت گوشت گوسفند تازه از استرالیا چون حمل هوایی انجام می‌گیرد حدود ۷ یورور تمام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت گوشتی که از کشورهای آسیای میانه وارد کشور می‌شود نیز حدود ۷ دلار است.
    وی ادامه داد: برخی افراد با اطلاعات اشتباه که ناشی از عدم تجربه و تخصص در این حوزه است این اعداد و ارقام را اعلام می‌کنند.
    ورناصری با بیان اینکه واردات صرفا پرداخت و تحویل کالا نیست، گفت: واردات علاوه بر نرخ ارز، هزینه های ترخیص و عوارض گمرکی و کارمزد انتقال پول و نرخ تبدیل ارز و سود فروشنده هم دارد.

    وی با با محاسبه خرید با دلار، حمل هوایی و سایر هزینه‌ها از جمله: ترخیص، عوارض گمرکی و کارمزد انتقال پول و نرخ تبدیل ارز قیمت گوشت را حدودا کیلویی  ۳۵۵۷۴ تومان عنوان کرد.

     مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این قیمت تمام شده پس از ترخیص و هزینه های انتقال و تبدیل بدون در نظر گرفتن سود فروشنده و افت بین راهی و هزینهای بسته بندی و غیره است.

    به گفته این مسئول گوشت قرمز منجمد گوساله حددود ۳۳ هزارتومان و گوسفند تازه ۴۲۰۰۰ تومان در داخل کشور توزیع می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *