×
×

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/نرخ هر کیلو نارنگی بندری ۱۶ هزار تومان آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/نرخ هر کیلو نارنگی بندری ۱۶ هزار تومان

  • کد نوشته: 4465
  • ۲۲ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات و رکود حاکم بر بازار میوه و صیفی خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله، تقاضای چندانی برای خرید میوه تا ۲۷ اسفند در بازار وجود ندارد و این امر موجب […]

  • اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات و رکود حاکم بر بازار میوه و صیفی خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله، تقاضای چندانی برای خرید میوه تا ۲۷ اسفند در بازار وجود ندارد و این امر موجب شده است تا ثبات و آرامش در بازار برقرار باشد.

    وی قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۱۰ هزار، پرتقال خونی جنوب ۵ تا ۸ هزار، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۸ هزار، پرتقال رسمی شمال ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، خرمالو ۷ تا ۱۱ هزار، انگور ۶ تا ۱۰ هزار و گریپ فروت توسرخ ۳ تا ۵ هزار تومان است.

    کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی زرد ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی قرمز ۵ تا ۱۱ هزار، موز ۹ تا ۱۱ هزار، نارنگی بندری ۹ تا ۱۶ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۵ تا ۱۰ هزار، نارنگی پیچ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و هندوانه ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

     

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی از استمرار افزایش قیمت صیفی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه بخش عمده صیفی از جنوب کشور تامین می‌شود، از این رو گرانی همچنان بر این بازار حاکم است.

    وی نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار، پیاز زرد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰، پیاز قرمز ۳ تا ۴ هزار، سیب زمینی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۵ تا ۱۳ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار، هویج یک هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و لوبیا سبز ۶ تا ۸ هزار تومان است.

    کارگر ادامه داد: قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۳ تا ۵ هزار، کاهو رسمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، کدو حلوایی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۴ تا ۶ هزار، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۸ هزار تومان است.

    وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۳ تا ۵ هزار و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۳ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

    به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی، با توجه به برداشت و عرضه صیفی ظرف ۲۰ روز آینده از کرج، ورامین و اطراف تهران پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

    کارگر با اشاره به تاثیر ممنوعیت صادرات پرتقال و سیب در بازار بیان کرد: ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال از ۱۵ اسفند تا حدودی بر تعادل قیمت در بازار تاثیر گذاشته است که انتظار می‌رود این روند در بازار ادامه یابد.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان درباره آخرین وضع واردات نارنگی تصریح کرد: پیشنهاد واردات نارنگی برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت برای ایام عید به مسئولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی داده شد، اما اینکه چه تصمیمی در این باره اتخاذ شده است، به ما ارتباطی ندارد و مسئولان ذی ربط باید پاسخگو باشند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *