×
×

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی در آستانه عید شعبان

  • کد نوشته: 2475
  • ۱۱ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • این روزها بازار میوه و تره بار با افزایش نسبی تقاضا همراه شده که این امر نوسان قیمت برخی اقلام همچون گوجه سبز، موز، توت فرنگی و سیب در بازار را به همراه داشته است. آخرین بررسی ها از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که نرخ هر کیلو گوجه سبز ۱۵ […]

  • این روزها بازار میوه و تره بار با افزایش نسبی تقاضا همراه شده که این امر نوسان قیمت برخی اقلام همچون گوجه سبز، موز، توت فرنگی و سیب در بازار را به همراه داشته است.

    آخرین بررسی ها از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که نرخ هر کیلو گوجه سبز ۱۵ تا ۳۰ هزار، توت فرنگی ۱۰ تا ۲۰ هزار، چغاله بادام ۱۰ تا ۱۵ هزار، ملون ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، طالبی ۳ تا ۴ هزار، هندوانه هزار تا هزار و ۵۰۰، موز ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰، خیار ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، پرتقال ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.

    یکی از فروشندگان میوه می‌گوید: طی روزهای اخیر بازار میوه با افزایش نسبی تقاضا روبرو شده که این امر تا حدودی بر نوسان قیمت میوه تاثیر گذار بوده است.

    به گفته وی؛ سرمای اخیر خسارت جدی به میوه های سردرختی وارد کرد که با وجود کاهش عرضه پیش بینی می شود قیمت میوه های نوبرانه بهار با نوساناتی در بازار روبرو شود.

    حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین تحولات بازار میوه و تره بار اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو پرتقال رسمی شمال هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار، تامسون شمال ۲ تا ۳ هزار، سیب لبنانی زرد هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیب لبنانی قرمز هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و موز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    وی نرخ هر کیلو خیار رسمی هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین نرخ هر کیلو خیار گلخانه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰، چغاله بادام ۴ تا ۹ هزار، توت فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار، ملون ۸۰۰ تا هزار و ۸۰۰،گوجه سبز ۶ تا ۱۳ هزار، طالبی هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار، هندوانه ۳۰۰ تا ۶۰۰، لیموشیرین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و نارنگی تخم پاکستانی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است.

    صابری با اشاره به نرخ صیفی جات در بازار بیان کرد: هر کیلو بادمجان دلمه ای با نرخ ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰،باقالی ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰، نخود فرنگی ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰، پیاز زرد ۶۰۰ تا ۹۰۰، پیاز شیری ۸۰۰ تا هزار و ۳۰۰، کاهو رسمی ۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰،گوجه فرنگی گلخانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۶۰۰ تا هزار و ۵۰۰، سیب زمینی ۹۰۰ تا هزار و ۴۰۰ تومان در میدان عرضه می شود.

    به گفته وی؛ نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰ و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) ۸۰۰ تا هزار تومان است.

    رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار،تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

    وی با انتقاد از کاهش شدید قیمت هندوانه در بازار تصریح کرد: ازدیاد هندوانه و کاهش شدید قیمت درمیدان به قیمت نابودی کشاورزان و تشدید بر بحران منابع آبی تمام می شود.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *