×
×

آخرین جزئیات بازار اقلام اساسی/ کالا‌های سبد خانوار باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد

  • کد نوشته: 6443
  • ۱۶ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حقیقت بازرس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: هم اکنون قیمت حبوبات و شکر نسبت به هفته گذشته به سبب اختصاص نیافتن ارز نیما به واردات و بوروکراسی‌های اداری با نوساناتی در بازار روبرو شده […]

    آخرین جزئیات بازار اقلام اساسی/ کالا‌های سبد خانوار باید از مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد
  • حقیقت بازرس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: هم اکنون قیمت حبوبات و شکر نسبت به هفته گذشته به سبب اختصاص نیافتن ارز نیما به واردات و بوروکراسی‌های اداری با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

    وی از افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت: قیمت مابقی اقلام اساسی در بازار از ثبات نسبی برخوردار است.

    حقیقت با اشاره به دلایل گرانی شکر در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت شکر از ۴ هزار و ۴۰۰ تومان به ۴ هزار و ۶۰۰ تومان در عمده فروشی‌ها افزایش یافته که علت گرانی را باید در شایعه مالیات بر ارزش افزوده جست و جو کرد.

    ثبات قیمت برنج ایرانی در بازار

    بازرس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین تحولات بازار برنج بیان کرد: بازار برنج هندی و پاکستانی به دلیل ممنوعیت فصلی واردات افزایش یافته است، هر چند در شرایط فعلی مقداری برنج در گمرک ترخیص شده، اما بازار به طور کامل اشباع نشده است.

    وی با اشاره به اینکه قیمت برنج هندی از ۷ هزار تا ۷ هزار و ۳۰۰ تومان به یکباره به بالای ۹ هزار تومان در بازار رسید، بیان کرد: تا قبل آزادسازی برنج از گمرک، قیمت برنج پاکستانی به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در بازار رسید و حال باید منتظر ماند و دید که با اشباع بازار قیمت به کدام سمت و سو می‌رود.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت برنج ایرانی در بازار نوسان چندانی نداشته است، بیان کرد: هم اکنون حداکثر قیمت هر کیلو برنج هاشمی طارم در عمده فروشی‌ها ۲۲ هزار تومان است که با احتساب ۱۰ تا ۱۲ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

    حقیقت  با انتقاد از دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کالا‌های اساسی گفت: با توجه به زمزمه‌های دریافت مالیات برارزش افزوده از شکر و تاثیری گذاری آن در بسیاری از صنایع از دولتمردان و نمایندگان مجلس تقاضا داریم که نگذارند معافیت مالیاتی از سبد خانوار حذف شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *