×
×

آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو/آماری از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداشتیم ظ

  • کد نوشته: 2647
  • ۲۳ خرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون از ۲۸ نفری که مبتلا به این بیماری شدند، تنها ۲ نفر جان خود […]

  • کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون از ۲۸ نفری که مبتلا به این بیماری شدند، تنها ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

    به گفته وی؛ امسال روند شیوع بیماری نسبت به سال گذشته از وضعیت پایدار و مساعد تری برخوردار است، به طوریکه تعداد مبتلایان، ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

    امیری با بیان اینکه تاکنون در استان تهران گزارشی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو اعلام نشده است، افزود: شیوع این بیماری در استان‌های کرمان، هرمزگان، فارس و استان‌های شمالی بوده است.

    این مقام مسئول در توصیه ای به خانوارها گفت: از افراد تقاضا داریم که در هنگام مسافرت لباس های روشن بپوشند تا به سهولت کنه ها را شناسایی و از خود دور کنند و ضمن خودداری از کشتار غیرمجاز دام در معابر و خیابان ها، از قصابی های مجاز گوشت مورد نیاز خود دارای مهر دامپزشکی را خریداری کنند.

    وی در پایان تصریح کرد: به دامداران توصیه می‌کنیم تا در صورت رویت کنه روی بدن دام، بلافاصله اقدام به سم پاشی اسطبل های خود کنند.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *