×
×

آرامش بر بازار میوه حاکم است/موز ارزان شد

  • کد نوشته: 2669
  • ۲۸ خرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آرامش حاکم بر بازار میوه و سبزی خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی میوه، مشکلی در توزیع و نوسان ناگهانی قیمت در بازار پیش بینی نمی شود. وی از کاهش یک […]

  • اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آرامش حاکم بر بازار میوه و سبزی خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی میوه، مشکلی در توزیع و نوسان ناگهانی قیمت در بازار پیش بینی نمی شود.

    وی از کاهش یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ موز در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون هر کیلو موز با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان توزیع می شود.

    کارگر کاهش نرخ زردآلو، هلو و گوجه سبز را از دیگر تحولات بازار میوه دانست و گفت: نرخ سایر میوه های نوبرانه همچون شبرنگ و آلبالو با افزایش عرضه نیز در بازار کاهش خواهد یافت.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه گرانی میوه ارتباطی به میوه فروش ندارد، اظهار کرد: اعضای اتحادیه برحسب فاکتور خرید می توانند حداکثر تا ۳۵ درصد روی قیمت اقلام خود لحاظ کنند که از این میزان با کسر هزینه های کارگر، حمل و نقل،مالیات و … تنها ۸ درصد سود برای خرده فروش باقی می ماند.

    به گفته وی؛ افراد هرگونه تخلف و گران فروشی در خرده فروشی ها را با اتحادیه به شماره ۵۵۶۶۲۳۸۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

    کارگر نرخ هر کیلو انگور یاقوتی ۵ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو آلبالو بذر خارجی ۸ تا ۱۲ هزار، پرتقال رسمی شمال ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پرتقال تامسون شمال ۳ تا ۶ هزار، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، ملون یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰، طالبی یک هزار تا ۴ هزار، طالبی شاه پسند یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار،گوجه سبز یک هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و گلابی جنگلی ۵ تا ۱۲ هزار تومان است.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به نرخ سایر میوه ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو خیار بوته ای با نرخ یک هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار، خیار گلخانه ای یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، توت فرنگی ۶ تا ۱۷ هزار،زرد آلو فلکه ای ۸ تا ۱۳ هزار، زرد آلو شکر پاره ۲ تا ۷ هزار، زرد آلو بادامی ۴ تا ۸ هزار، هلو ۲ تا ۷ هزار، سیب لبنانی زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، سیب لبنانی قرمز یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، گیلاس ۱۲ تا ۲۵ هزار در میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

    وی قیمت هر کیلو لیمو ترش سنگی ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو لیموترش ریز ۷ تا ۱۳ هزار،بادمجان دلمه ای ۶ تا ۲۲ هزار،بادمجان گلخانه ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، بادمجان قلمی ۸۰۰ تا ۲ هزار، برگ مو ۶ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰، سیب زمینی نو ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰، سیر تازه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۱ هزار، فلفل تند ریز ۲ تا ۶ هزار، فلفل دلمه رنگی ۲ تا ۷ هزار و فلفل دلمه سبز یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰،کاهو رسمی ۸۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰،کرفس یک هزار تا ۲ هزار،گوجه فرنگی گلخانه ۲ تا ۴ هزار،گوجه فرنگی نو یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، لوبیا سبز ۲ تا ۴ هزار، نخود فرنگی یک هزار تا ۳ هزار و هویج یک هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان در میدان میوه و تره بار عرضه می شود.

    وی در پایان سخنان خود نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومان است.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *