×
×

آشتی با کلیه‌ها با تغییر رژیم غذایی

  • کد نوشته: 6625
  • ۴ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • سدیم را قطع کنید به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،مصرف سدیم زیاد، بر فشار خون شما تاثیر مستقیم می گذارد و همچنین برای کلیه ها مضر است.میزان مصرف مجاز در روز باید کمتر از ۲ گرم باشد.برای کاهش میزان سدیم می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید: نمکدان را از روی […]

    آشتی با کلیه‌ها با تغییر رژیم غذایی
  • سدیم را قطع کنید

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،مصرف سدیم زیاد، بر فشار خون شما تاثیر مستقیم می گذارد و همچنین برای کلیه ها مضر است.میزان مصرف مجاز در روز باید کمتر از ۲ گرم باشد.برای کاهش میزان سدیم می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید: نمکدان را از روی میز ناهار خوری بردارید غذاهای خانگی مصرف کنید زیرا میزان نمک استفاده شده در آن ها کمتر است ادویه های دیگری را جایگزین نمک کنید موقع خرید برچسب مواد غذایی را بررسی کنید و آن هایی را که سدیم کمتری دارند انتخاب کنید.

    میزان فسفر و کلسیم را محدود کنید

    شما به فسفر و کلسیم برای سالم و قوی نگه داشتن استخوان‌هایتان نیاز دارید اما اگر مشکل کلیه دارید نباید تقریباً بیشتر از یک میلی گرم در روز از این مواد معدنی مصرف کنید. برای کنترل فسفر و کلسیم می توانید راهکارهای زیر را به کار ببرید:

    -بیشتر میوه های تازه و سبزیجات بخورید

    -ذرت و برنج را انتخاب کنید

    -میزان مصرف گوشت و ماهی خود را کاهش دهید

    -مصرف پتاسیم را کنترل کنید پتاسیم به سیستم عصبی و ساخت ماهیچه ها کمک می‌کند.

    اما کسانی که کلیه های سالمی ندارند بهتر است در مصرف آن دقت کنند استفاده بیش از حد پتاسیم به مشکل‌های جدی در قلب نیزمنجر خواهد شد. پتاسیم در میوه‌هایی چون موز، سیب زمینی، آووکادو و طالبی یافت می‌شود.

    اگر میزان پتاسیم شما بالاست مصرف این میوه ها را محدود کنید پیشنهاد ما برای کاهش مصرف پتاسیم روزانه شما این است که میوه هایی که پتاسیم کمتری را دارند مثل توت فرنگی ،تمشک ،آناناس و کلم جایگزین میوه های دارای پتاسیم بالا کنید همچنین به شما توصیه می‌کنیم مصرف پروتئین راهم کنترل کنید گوشت های حیوانی دارای پروتئین های بیشتری هستند پس بهتر است مصرف گوشت و همچنین غذاهای دریایی را محدود کنید.
    سلامت نیوز

    سرویس خبری : علمی و تغذیه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *