×
×

اجرای طرح خرید تضمینی دام عشایر در استان تهران

  • کد نوشته: 462631
  • ۱۳ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • رشید ذبیحی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه ای که با حضور معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان و هیات مدیره اتحادیه تعاونی های کشاورزی و عشایری استان برگزار شد مقرر گردید هر کیلوگرم میش و بز ۳۶ هزار تومان و همچنین بره […]

  • رشید ذبیحی روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه ای که با حضور معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان و هیات مدیره اتحادیه تعاونی های کشاورزی و عشایری استان برگزار شد مقرر گردید هر کیلوگرم میش و بز ۳۶ هزار تومان و همچنین بره و بزغاله پرواری هر کیلوگرم ۵۴ هزار تومان از عشایر خریداری شود.

    وی افزود: همچنین مقرر شد به ازای هر کیلوگرم دام خریداری شده ۳ کیلوگرم جو نیز به صورت تشویقی به عشایر تخصیص پیدا کند.

    مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تنش و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان در دستور کار قرار گرفته است.

    وی در این باره گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام مسئول مستقیم دام خریداری شده از عشایر است و با همکاری شبکه تعاونی های عشایری استان و سازمان جهاد کشاورزی این طرح در استان تهران اجرایی و عملیاتی شده است.

    ذبیحی، از عشایر متقاضی دعوت کرد در اسرع وقت با در دست داشتن مستندات بیمه و پلاک کوبی هر راس دام و فرم خود اظهاری، باردار نبودن دام هنگام تحویل به شرکتهای تعاونی عشایری به عنوان هماهنگ کننده طرح مذکور در سراسر استان مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
    وی، با اشاره به تشدید شرایط خشکسالی و عواقب آن بر زندگی عشایری گفت: حمایت از عشایر استان به‌عنوان تولیدکنندگان گوشت قرمز ضروری و اجتناب ناپذیر است.

    ذبیحی تاکید کرد: عشایر استان تهران با دارابودن بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز در استان هستند.

    به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

    عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

    جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان سکونت پیدا کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *