×
×

اجرای طرح پرورش بز نژاد «مورسیا» در استان‌های مختلف کشور

  • کد نوشته: 5511
  • ۱۳ شهریور ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی‌، پرویز فتاح امروز در بازدید از مرکز پرورش بز مورسیا در مجتمع کشاورزی و دامپروری مگسال در شهرستان آبیک استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه پرورش بز مورسیا رشد خوبی پیدا کرده و یکی از طرح‌های نمونه در جهاد کشاورزی کشور به حساب […]

    اجرای طرح پرورش بز نژاد «مورسیا» در استان‌های مختلف کشور
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی‌، پرویز فتاح امروز در بازدید از مرکز پرورش بز مورسیا در مجتمع کشاورزی و دامپروری مگسال در شهرستان آبیک استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه پرورش بز مورسیا رشد خوبی پیدا کرده و یکی از طرح‌های نمونه در جهاد کشاورزی کشور به حساب می‌آید.

    ‌وی با بیان این که این طرح اولین بار در کشور در دست اجرا است و در ۲ استان کرمان و قزوین عملیاتی شده است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که تعداد این بز‌ها در هر استان را به ۵ هزار راس برسانیم.

    فتاح همچنین اظهار داشت: ما می‌توانستیم بز‌های بیشتری را از اسپانیا وارد کنیم، اما فعلا ضرورت آن احساس نشد و به دنبال آن هستیم که شیردهی این بز‌ها تکامل یابد.

    رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: با رشد این طرح به دنبال تکثیر این نژاد دامی هستیم تا به چرخ صنعت دامپروری کشور رونق ببخشیم.

    فتاح به طرح تحقیقاتی لقاح مصنوعی از طریق فریز کردن اسپرم‌های دام سبک در هلدینگ دامپروری و کشاورزی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح در ۲ ماه آینده به نتیجه برسند و ما بتوانیم برای اولین بار شاهد تحول بزرگی در زمینه دامپروری کشور باشیم.

    رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به بازدید خود از مجتمع مگسال، بیان کرد: این مرکز به دانشگاه دامپروری خوبی در کشور تبدیل شده و می‌تواند به عنوان مرکز پژوهش‌های دامی دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

    وی‌ به واردات ۷۵ درصدی علوفه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کشور ما واردات در زمینه علوفه است که باید تلاش کنیم این وابستگی به از میان برداشته شود.

    بنابراین گزارش ۲۶۰۰ بز نژاد مورسیا در مرکز کشاورزی و دامپروری مگسال به عنوان اولین شرکت کشاورزی و دامپروری که از طریق بنیاد مستضعفان در سازمان بورس عرضه شده، نگهداری می‌شوند.

    دام،طیور و آبزیان

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *