×
×

ادعای تاثیر لیموترش، زنجبیل و سیر بر بهبود کرونا و افزایش تصاعدی قیمت آنها

  • کد نوشته: 7368
  • ۱۲ اسفند ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • کسبه بوشهر می گویند شائبه نزدیک شدن کرونا تردد مردم در بازار را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است. به همین دلیل واحدهای صنفی با افت چشمگیر مشتری مواجه شده اند. کم شدن تردد شهروندان در معابر عمومی و بازار باعث به تعطیلی کشیده شدن موقت تعدادی از واحدهای صنفی شهرستان بوشهر شده است. […]

    ادعای تاثیر لیموترش، زنجبیل و سیر بر بهبود کرونا و افزایش تصاعدی قیمت آنها
  • کسبه بوشهر می گویند شائبه نزدیک شدن کرونا تردد مردم در بازار را بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است. به همین دلیل واحدهای صنفی با افت چشمگیر مشتری مواجه شده اند. کم شدن تردد شهروندان در معابر عمومی و بازار باعث به تعطیلی کشیده شدن موقت تعدادی از واحدهای صنفی شهرستان بوشهر شده است.

    خلوتی بازار بوشهر تحت تاثیر کرونا

    کاهش مسافرت های درون شهری از طرفی باعث رکود آژانس های تاکسی تلفنی، کسبه درون بازار و توریسم شهری بوشهر شده و از دیگر سو نیط موجب کاهش مشتری واحدهای صنفی نظیر آرایشگاه های زنانه و مردانه، کافه قنادی ها شده و حتی بر عمده فروشان مواد غذایی تاثیرات جدی داشته است.

    با تعطیلی مدارس، تعداد زیادی از عمده فروشان و واحدهای توزیع مواد غذایی که کارشان تجهیز بوفه های مدارس بود دچار مشکل شده اند. رستوران های بوشهر یا کاملا و یا بخشی از فعالیت خود نظیر میز اُردر را تعطیل کرده اند. 

    فشار بر بازار 

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، فشار بزرگ تر اما از سوی مراکز توزیع میوه و تره بار در میادین استان های دیگر است که خود را به تندترین شکل نشان می دهد.

    از آنجا که میوه و تره بار مشمول قیمت گذاری نیست و قیمت آنها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود، قیمت لیمو، پیازِ سیر و زنجبیل نیز شامل همین قاعده کلی است. شایعه گسترده ای در رابطه با تاثیر لیموترش، زنجبیل و سیر بر بهبود کرونا باعث افزایش تصاعدی قیمت این اقلام در مبادی اصلی توزیع میوه و تره بار شده است.

    از آنجایی که عمده ترین مبادی تامین زنجبیل و سیر از خارج از کشور است، با افزایش نرخ ارز قیمت این اقلام نیز به شکل بی سابقه ای بالا رفته است. 

    بررسی فاکتور خرید واحدهای صنفی در سطح شهرستان بوشهر نشان می دهد خرده فروشان میوه و تره بار هیچ نقشی در افزایش قیمت این اقلام ندارند.

    مشخص نیست این ویروس ناشناخته تا کی می خواهد در جامعه جولان دهد؛ اما حفظ روحیه و یادآوری این نکته که ما همه از یک پیکره به نام ایران هستیم می تواند باعث همگرایی بیشتری بین مردم شود و با این اقدام مردم نیز با هم مهربان تر خواهند شد.

    ایسنا

    سرویس خبری : علمی و تغذیه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *