×
×

از برداشت ۹۰ درصدی شلتوک خوزستان تا معضل اختلاط برنج

  • کد نوشته: 480700
  • ۱۵ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد سواری در خصوص کمبود کمباین در اراضی برنج خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان با کمبود کمباین سازش کردند و با همان کمباین‌های موجود در حال برداشت شلتوک از اراضی استان هستند اما اگر همان اوایل برای کشاورزان کمباین تامین […]

    از برداشت ۹۰ درصدی شلتوک خوزستان تا معضل اختلاط برنج
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد سواری در خصوص کمبود کمباین در اراضی برنج خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان با کمبود کمباین سازش کردند و با همان کمباین‌های موجود در حال برداشت شلتوک از اراضی استان هستند اما اگر همان اوایل برای کشاورزان کمباین تامین می‌شد محصول در روزهای اول که سرپا بود و مشکلی نداشت برداشت می‌شد و در حال حاضر تامین کمباین هیچ فایده‌ای ندارد چون در پایان برداشت هستیم.

    وی افزود: حدود ۹۰ درصد کمباین‌های موجود در استان مهاجر و غیر بومی هستند که از استان فارس و استان‌های شمالی وارد می‌شوند.

    رییس انجمن برنج خوزستان در خصوص مشکلات برنج استان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل ما در زمینه اختلاط برنج داخلی با برنج خارجی است و برای حل این مشکل به همه مسئولین استان نامه نوشتیم اما کسی نتوانست این مشکل را حل کند.

    سواری گفت: کیسه برنج باید پروانه فعالیت و کسب روی آن‌ درج شود که اگر برنج مشکلی داشته باشد، حداقل بتوان برنج مورد نظر و اصالت آن را شناسایی کرد اما متاسفانه نظارت بسیار ضعیف است و حتی نظارت به صورت موردی هم نیست و بنده نمی‌دانم دلیل مشکلات بخش برنج چه می‌تواند باشد.

    وی با بیان اینکه سطح زیر کشت اراضی شالی استان ۷۰ هزار هکتار است، افزود: تاکنون حدود ۹۰ درصد محصول برداشت شده است و برداشت هنوز ادامه دارد.

    رییس انجمن برنج خوزستان با اشاره به اینکه به دلیل بارندگی و بادهای اخیر محصول با ضرر مواجه شد و برداشت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش نرفت، عنوان کرد: قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم شالی از سطح شالیزارهای استان ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان است که بنده نسبت به تورم موجود، از قیمت راضی هستم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *