×
×

استارتاپ‌های حوزه کشاورزی صاحب انجمن صنفی می‌شوند/راه‌اندازی شهرک کسب وکارهای نوپا در کرج

  • کد نوشته: 9324
  • ۲۰ مرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • سید علی مختاری امروز در رویداد آنلاین دوشنبه‌های استارتاپی‌؛حوزه کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی آخرین بخشی است که وارد حوزه‌های نوآفرینی می‌شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی بیش از ۲ سال است که اجرای پروژه کسب و کارهای نوپا را در دستور کار قرار داده که این پروژه زیر نظر وزیر جهاد کشاورزی آغاز شده […]

    استارتاپ‌های حوزه کشاورزی صاحب انجمن صنفی می‌شوند/راه‌اندازی شهرک کسب وکارهای نوپا در کرج
  • سید علی مختاری امروز در رویداد آنلاین دوشنبه‌های استارتاپی‌؛حوزه کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی آخرین بخشی است که وارد حوزه‌های نوآفرینی می‌شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی بیش از ۲ سال است که اجرای پروژه کسب و کارهای نوپا را در دستور کار قرار داده که این پروژه زیر نظر وزیر جهاد کشاورزی آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه در برنامه‌های جدید این وزارتخانه تحول گسترده‌ای در اکوسیستم نوآوری کشاورزی پیش بینی شده است، اظهار کرد: راه اندازی شهرک استارتاپی کشاورزی در کرج یکی از این برنامه‌ها است که با حضور کنسرسیومی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی راه اندازی خواهد شد.

    مختاری، با تاکید بر اینکه این وزارتخانه توجه ویژه‌ای به حوزه نوآفرینی بخش کشاورزی داشته است، ادامه داد: در برنامه‌های جدید وزیر جهادکشاورزی تحول گسترده‌ای در اکوسیستم نوآوری کشاورزی پیش بینی شده، به طوری که راه اندازی شهرک استارتاپ‌های کشاورزی در کشور یکی از این برنامه‌ریزی‌ها به شمار می‌رود.

    وی با بیان اینکه برای راه اندازی این شهرک استارتاپ کشاورزی سرمایه گذر آماده است، یادآور شد: موضوع اصلی ما در گسترش فناوری کشاورزی، وجود سرمایه گذار است؛ سرمایه گذاری که پول هوشمند داشته باشد و بداند که چه کاری می‌تواند انجام دهد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی همچنین از راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کرج خبر داد و اظهار کرد: این مرکز توسط یک شرکت ایرانی -آلمانی راه اندازی شده است و از این طریق اعتباراتی که قرار بود در اروپا هزینه شود، در کشور صرف توسعه نوآوری کشاورزی می شود.

    مختاری با تاکید بر اینکه اجرای این برنامه‌ها به صورت خودکار و بدون نامه نگاری‌های اداری بوده است، گفت: این نشان دهنده بلوغ اکوسیستم نوآوری است که در شبکه‌سازی موفق عمل کرده و ما نیز در این شبکه طوری ورود پیدا کردیم که اکنون یک بازیگر موثر هستیم.

    وی افزود: برنامه‌های ما در حوزه توسعه کسب و کارهای نو و توسعه نوآفرینی وزارت کشاورزی در ۵ محور تعریف شده که “فرهنگ سازی”، “توانمند سازی”، “تسهیل‌گری و نهادسازی ۴ محور اساسی این برنامه‌ها است.

    مدیر پروژه کسب و کارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی درخصوص فرهنگ سازی گفت: تاکنون ۲۲۰۰ نفر- ساعت آموزش برای مدیران در حوزه نوآفرینی کشاورزی داشتیم که این مربوط به بخش فرهنگ‌سازی در وزارت جهادکشاورزی می‌شود.

    وی با اشاره به توانمندسازی گفت: ما در جهاد کشاورزی برنامه‌هایی برای توانمندسازی برای جوانان روستایی، بهره برداران و کشاورزان آینده داریم که همواره مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

    مختاری در خصوص تسهیل گری گفت: تبدیل فضاهای مازاد در جهاد کشاورزی به فضاهای نوآوری از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود و  تاکنون در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرج این طرح اجرایی شده است و نتایج خوبی هم از آن گرفتیم. 

    به گفته وی، در بحث نهادسازی، ایجاد انجمن صنفی استارتاپی در بخش کشاورزی در دستور کار این وزارتخانه است که در آخر مرداد افتتاح می‌شود؛ این انجمن وظیفه پایش اکوسیستم نوآوری در حوزه جهاد را بر عهده دارد.

    ایسنا

    سرویس خبری : علمی و تغذیه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *