×
×

اعلام زمان آغاز خرید گندم و کلزا در خوزستان/ آماده‌سازی ۱۱۶ مرکز خرید

  • کد نوشته: 478243
  • ۱۸ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، امین معین راد با بیان اینکه خرید کلزا از ابتدای هفته آینده و خرید محصول گندم در استان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: برای خرید گندم ۶۸ مرکز و برای خرید کلزا ۴۶ مرکز آماده شده است. […]

    اعلام زمان آغاز خرید گندم و کلزا در خوزستان/ آماده‌سازی ۱۱۶ مرکز خرید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، امین معین راد با بیان اینکه خرید کلزا از ابتدای هفته آینده و خرید محصول گندم در استان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: برای خرید گندم ۶۸ مرکز و برای خرید کلزا ۴۶ مرکز آماده شده است.

    وی در خصوص قیمت تعیین شده برای گندم و کلزا عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است و مبلغ ۱۰۰۰ تومان نیز به عنوان تشویق دولت به گندمکاران تعلق می‌گیرد که در نهایت هر کیلوگرم گندم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

    معین راد تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم کلزا نیز ۱۵ هزار تومان اعلام شده است اما با توجه به افزایش قیمت گندم، کلزا نیز افزایش قیمت خواهد داشت و منتظر ابلاغ قیمت جدید کلزا هستیم.

    وی با اشاره به پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص میزان تولید این محصولات در سال جاری، گفت: پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم و حدود ۶۰ هزار تن محصول کلزا خریداری شود.

    معین راد با بیان اینکه این محصولات توسط مراکز تعاون روستایی خریداری خواهد شد، افزود: برای نگهداری از گندم، مراکز روباز در نظر گرفته می‌شود. برای نگهداری از کلزا، انبارهایی وجود دارد و همچنین هماهنگی‌های لازم با اداره کل غله جهت انتقال کلزا به سیلوهای مناسب انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمینه خرید کلزا وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ما در آستانه خرید کلزا هستیم اما قیمت آن نه به ارگان‌های مربوطه و نه به کشاورزان، هنوز اعلام نشده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *