×
×

اغذیه فروشان نیازمند ارائه تسهیلات حمایتی دولت

  • کد نوشته: 7624
  • ۲۱ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • اسدالله احمدی شهریور رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد اغذیه فروشان، گفت: بیش از ۹۰ درصد صنوف تعطیل هستند و تنها تعداد اندکی به صورت بیرون بر فعالیت می کنند. او بیان کرد: هم […]

    اغذیه فروشان نیازمند ارائه تسهیلات حمایتی دولت
  • اسدالله احمدی شهریور رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد اغذیه فروشان، گفت: بیش از ۹۰ درصد صنوف تعطیل هستند و تنها تعداد اندکی به صورت بیرون بر فعالیت می کنند.

    او بیان کرد: هم اکنون بیشتر مغازه‌ها تعطیل هستند و مابقی که باز هستند به دلیل پرداخت مبلغ برق و درآمد ناچیز مجبور هستند به صورت بیرون بر کار کنند و اقلیت نفرات خود را به مرخصی فرستادند.

    رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران تشریح کرد: تمام کاسبان ۱۱ ماه فعالیت می کنند اما نور امیدشان به ماه آخر هر سال است که امسال متاسفانه تمام امیدها ناامید شد و ضربه اقتصادی شدیدی به این صنف وارد شد. 

    احمدی شهریور با اشاره به برگزاری جلسات با سازمان صمت و اتاق اصناف در خصوص ارائه تسهیلات حمایتی دولت، گفت: پرداخت مالیات و اجاره بها یکی از بزرگترین دغدغه کاسبان در شرایط کنونی است و از دولت و مجموعه‌های اقتصادی دولت درخواست داریم تا در این شرایط با صنوف کنار آیند. از دولت انتظار داریم  با مساعدت در مورد معافیت‌های مالیاتی، اعطای بیمه بیکاری و تعویق تسهیلات بانکی این قشر را کمک کنند.



    رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذایی تهران گفت: با وجود تمام کسادی و رکودی که در این بازار به وجود آمده، افزایش قیمتی در خصوص مواد غذایی رخ نداده است. تمامی واحد‌های صنفی عرضه و فروش مواد غذایی موظف و مکلف هستند تا نرخ مصوب خود را روی انواع محصولات نصب کنند تا به سادگی قابل رویت مصرف کنندگان باشد.

    احمدی شهریور با تاکید بر اینکه تمام کاسبان اغذیه با مشکلات مالی زیادی برخورد کرده اند، گفت: شرایط کنونی نیاز به مدیریت دولتی دارد تا اغذیه فروشان دچار مشکلات مالی بیشتر نشوند. اکثر مغازه‌ها اجاره‌ای است یا فرد سرمایه اولیه خود را وام گرفته است، که ادامه این روند باعث ورشکستگی آنها خواهد شد که اینگونه با موجی دیگر از بیکاری رو به رو می‌شویم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *