×
×

افت ۱۵ درصدی قیمت دام سبک در بازار

  • کد نوشته: 8491
  • ۷ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از انباشت دام در واحد‌های دامداری اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار راس دام در کشور مازاد بر نیاز کشور است که روز به روز بر اوزان این دام‌ها افزوده می‌شود. او افزود: انباشت […]

    افت ۱۵ درصدی قیمت دام سبک در بازار
  • سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از انباشت دام در واحد‌های دامداری اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار راس دام در کشور مازاد بر نیاز کشور است که روز به روز بر اوزان این دام‌ها افزوده می‌شود.

    او افزود: انباشت دام در دامداری‌ها علاوه بر افزایش هزینه دامداران از کیفیت گوشت می‌کاهد که اگر به این موضوع رسیدگی نشود، پرواربند‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود.



    سلطانی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از انباشت دام سبک در دسترس نیست، بیان کرد: با توجه به آنکه دامداری‌های سنگین، صنعتی هستند به سهولت آمارشان بدست می‌آید، اما به سبب آنکه دامداری‌های سبک نیمه صنعتی و روستایی هستند، آماری از آنان نداریم.

    سودجویی عوامل واسطه و دلال عامل اصلی گرانی دام

    مدیر عامل اتحادیه دامداران از کاهش چشمگیر قیمت دام در بازار خبر داد و گفت: بنابر آمار، متوسط قیمت دام در فروردین و اردیبهشت سال گذشته ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان بود، در حالی که هم اکنون با افت ۲۵ تا ۳۰ درصدی به ۲۷ هزار تومان تقلیل پیدا کرده است، ضمن آنکه قیمت دام سبک با افت ۱۵ درصدی از ۴۰ هزار تومان به ۳۴ هزار تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

    او قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله بر مبنای نرخ دام زنده را ۶۵ هزار تومان و گوشت گوسفند را ۶۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های بالاتر ارتباطی به تولیدکننده ندارد و تنها حلقه‌های متعدد واسطه و دلال موجب شده‌اند که گوشت با نرخ‌های بالاتری به دست مصرف‌کننده برسد.

    سلطانی ادامه داد: اگر صفر تا صد بازار گوشت داخل، تولید، صادرات و واردات به تشکل‌ها واگذار شود و بنابر قانون حداقل ۱۰ درصد تولید داخل، خرید حمایتی شود در این شرایط تولیدکننده از منافع تولید بهره می‌برد.

    این مقام مسئول، صادرات را راهکاری مناسب برای کنترل بازار داخل بر شمرد و گفت: از مسئولان تقاضا داریم که صادرات آزاد شود و تا جایی که به بازار داخل آسیب وارد نشود، صادرات زیر نظر تشکل‌ها به بازار‌های هدف صورت گیرد.

    مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان با انتقاد از نحوه خرید تضمینی پشتیبانی امور دام تصریح کرد: پشتیبانی امور دام اعلام کرده است که تنها اقدام به خرید ران و سردست از دامداران می‌کند که با وجود عدم خرید قلوه گاه و آلایش دام این امر شدنی نیست و تنها انتظار می‌رود پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از تولیدکنندگان اقدام به خرید دام زنده کند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *