×
×

افزایش سرانه مصرف شیر ،هدیه سلامتی به مردم

  • کد نوشته: 8560
  • ۱۲ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ مصادف با اول ژوئن ۲۰۲۰ و روز بین المللی شیر است. ماده کاملی که تنها ماده شناخته شده طبیعت است که می‌تواند نیازهای بدن را به طور کامل و متعادل تامین کند. این ماده با ارزش نه تنها برای کودکان ، بلکه برای همه افراد و بزرگسالان هم مفید است و در […]

    افزایش سرانه مصرف شیر ،هدیه سلامتی به مردم
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ مصادف با اول ژوئن ۲۰۲۰ و روز بین المللی شیر است. ماده کاملی که تنها ماده شناخته شده طبیعت است که می‌تواند نیازهای بدن را به طور کامل و متعادل تامین کند. این ماده با ارزش نه تنها برای کودکان ، بلکه برای همه افراد و بزرگسالان هم مفید است و در صورت کمبود مصرف این ماده در رژیم غذایی ، ممکن است مخاطرات بسیاری را در پی داشته باشد.

    رشد مطلوب در دوران کودکی و نوجوانی، بهره بندی از سیستم های دفاعی مطلوب بدن و ممانعت از بروز عوارض ناشی از کمبود مواد مغذی ، با تداوم مصرف این محصول و فرآورده های آن در طول زندگی امکان پذیر است. مصرف روزانه ۳ لیوان شیر یا ترکیبی از یک تا دو لیوان شیر، یک کاسه ماست و چهل تا پنجاه گرم پنیر می‌تواند عمده احتیاجات بدن انسان را تامین کند. بحث و تحقیق در باره شیر و فواید استفاده مستمر آن و آثار کم مصرفی این غذای بهشتی سال های سال است که در مراکز علمی و تحقیقاتی در حال انجام است و هر روز نتایج جدیدی بدست می آید.

    روز جهانی شیر که ۲۰ سال پیش توسط سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی ( فائو ) سازمان ملل متحد نامگذاری شده نشان از توجه جدی جامعه جهانی به اهمیت این ماده غذایی دارد و تلاش می کند  مدیران و مسئولین کشورها را به  برنامه ریزی و اجرا در حوزه توسعه تولید و مصرف شیر  تشویق و ترغیب کند و مردم را به ارزش این غذای الهی آگاه سازد. این امر متاسفانه در کشور ما هنوز مغفول است و قانونگذاران و مجریان برنامه مشخصی برای افزایش سرانه مصرف ندارند و مردم هم به دلیل ضعف فرهنگ سازی، جدیت کاملی برای ارتقای سلامت خویش با این ماده حیاتی ندارند.
     
     با وجود این ضعف‌ها من و همه همکارانم در شرکت صنایع شیر ایران همچون ۷ دهه گذشته در نخستین شرکت صنعت لبیات ایران، مصمم به افزایش تولید و ارتقای کیفیت و گسترش تنوع محصولات و توسعه مصرف این غذای بهشتی هستیم. بر این اساس با گرامیداشت این روز مهم، از همه مردم ایران دعوت می‌کنیم تا شیر را گرامی دارند. 

    در خاتمه کلامی از پیامبر عظیم الشان اسلام را بدانید که فرمودند: تنها شیر است که می تواند جای آب و غذا را بگیرد.

    عبدالله قدوسی-مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : اهم اخبار

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *