×
×

افزایش ۳۰ درصدی تولید خاویار در سال ۹۸

  • کد نوشته: 6324
  • ۴ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آبزی پروری در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوا و بارندگی‌های اخیر، تولید آبزی پروری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد […]

    افزایش ۳۰ درصدی تولید خاویار در سال ۹۸
  • حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آبزی پروری در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوا و بارندگی‌های اخیر، تولید آبزی پروری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است.

    وی درباره آخرین وضعیت تولید میگو افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار تن میگو برداشت شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت به ۴۵ هزار تن تا ۵۰ هزار تن برسد.

    عبدالحی ادامه داد: براساس برنامه قرار بود امسال تولید میگو به ۴۲ هزار تن برسد که به سبب شرایط مساعد آب و هوایی ۱۰ تا ۱۵ درصد تولید از برنامه جلوتر بوده است.

    این مقام مسئول درباره تاثیر شیوع بیماری لکه سفید بر میزان تولید بیان کرد: اگرچه در گلستان پیش بینی می‌شد تولید میگو به ۴ هزار تن برسد، اما به سبب شیوع بیماری لکه سفید و خسارت سنگین به تولیدکنندگان تنها ۱۰ درصد این میزان محقق شد.

    سرانه مصرف آبزیان به ۱۴ کیلوگرم می رسد

    به گفته وی، بنابر آمار شیوع بیماری لکه سفید در سایر استان هاچندان چشمگیر نبوده است و همواره برآورد می‌شود که در خوزستان حدود ۳۰۰ هزار تن، هرمزگان و بوشهر به عنوان تولیدکنندگان عمده هر یک حدود ۲۱ تا ۲۲ هزار تن میگو تولید شود.

    معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۶۲ هزارتن آبزیان در کشور تولید شد، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید آبزیان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشد.

    وی مجموع تولید خاویار پرورشی سال گذشته را ۶ تن و گوشت خاویاری ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: امسال پیش بینی می‌شود که مجموع تولید خاویار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یابد.

    عبدالحی با اشاره به اینکه کماکان صید تجاری خاویار ممنوع است، بیان کرد: براساس تصمیمات کمیسیون منابع زنده از سال ۲۰۱۱ صد تجاری تنها برای تحقیقات و رهاسازی مجاز است و بنابرآخرین تصمیمات این کمیسیون، صید تجاری خاویار در سال ۲۰۱۹ همچنان ممنوع است.

    معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات در پایان درباره آخرین وضعیت سرانه مصرف آبزیان تصریح کرد: در اوایل انقلاب سرانه مصرف آبزیان حدود یک کیلوگرم بود که این میزان در سال گذشته به ۱۱ کیلیوگرم رسید و براساس برنامه ششم توسعه در نظر داریم که سرانه مصرف را به ۱۴ کیلوگرم افزایش دهیم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری :دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *