×
×

افزایش ۳.۲ درصدی فروش گندم در سال ۱۴۰۰

  • کد نوشته: 477407
  • ۱۳ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «حسن حنان» افزود: فروش گندم در سه بخش گندم یارانه‌ای نوع یک و ۲ و گندم صنف و صنعت تاکنون در سرتاسر کشور به ۹ میلیون و ۹۵۶ هزار تن گندم رسیده است که در مقایسه با ۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تن گندم به […]

    افزایش ۳.۲ درصدی فروش گندم در سال ۱۴۰۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «حسن حنان» افزود: فروش گندم در سه بخش گندم یارانه‌ای نوع یک و ۲ و گندم صنف و صنعت تاکنون در سرتاسر کشور به ۹ میلیون و ۹۵۶ هزار تن گندم رسیده است که در مقایسه با ۹ میلیون و ۶۴۸ هزار تن گندم به فروش رفته در همین زمان در سالِ گذشته افزایش ۳.۲ درصدی داشته است.

    وی درخصوص تامین گندم کشور نیز گفت: تا اردیبهشت‌ماه حمل بیش از ۳.۳ میلیون تن گندم (بر اساس برنامه‌ حمل شرکت بازرگانی دولتی ایران ) محقق خواهد شد.

    حنان در خصوص کشت قراردادی گندم، خاطرنشان‌کرد: برنامه کشت قراردادی گندم در هفت استان اجرا شده است.

    وی بیان‌داشت: تاکنون ۱۴۵ هزار هکتار زیر کشت گندم در این طرح قرار گرفته و با بیش از ۱۱ هزار کشاورز قرارداد منعقد شده است.

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان‌کرد: برآورد شده از محل کشت قراردادی حدود ۴۴۰ هزار تن گندم تولید شود.

    با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و کاهش تولید گندم در سال زراعی جاری، امسال واردات ۷.۵ تا هشت میلیون تن گندم پیش بینی شده که تاکنون بخشی از این محصول به کشور وارد شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *