×
×

افزایش ۴۵ درصدی تولید میگوی پرورشی در بوشهر

  • کد نوشته: 481252
  • ۱ بهمن ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، احمد محمدی زاده شنبه یک بهمن در آیین تجلیل از برگزارکنندگان نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته اظهار کرد: استان بوشهر ۶ میلیون اصله نخل دارد و بالغ بر ۱۶۵ هزار تن معادل ۱۵ درصد خرمای کشور را تولید و به […]

    افزایش ۴۵ درصدی تولید میگوی پرورشی در بوشهر
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، احمد محمدی زاده شنبه یک بهمن در آیین تجلیل از برگزارکنندگان نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته اظهار کرد: استان بوشهر ۶ میلیون اصله نخل دارد و بالغ بر ۱۶۵ هزار تن معادل ۱۵ درصد خرمای کشور را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

    وی با بیان اینکه بوشهر جزو استان‌های با بیشترین میزان تولید خرماست افزود: بوشهر به عنوان محور همایش‌ها و نمایشگاه‌های خرمای کشور است و امسال علاوه بر برپایی میز خرما با حضور کشورها و استان‌های مختلف خرماخیز، همایش تخصصی و نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته نیز در استان برگزار شد.

    استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از مزایای نمایشگاه خرما، این‌است که تولید کنندگان، نخلداران، شرکت‌های تعاونی خرما، کارخانه‌های فرآوری و سردخانه‌داران و همچنین صادرکنندگان دور هم جمع می‌شوند و با همفکری و هم‌افزایی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، تبادل اطلاعات می‌کنند.

    محمدی زاده تصریح کرد: در این همایش‌ها و میز خرما، مسئولان استانی و کشوری نیز حضوری فعال و موثر دارند و ضمن آشنایی و شناخت نزدیک مشکلات نخلداران، برای معضلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیز چاره‌اندیشی می‌کنند.

    وی اضافه کرد: امسال چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته با شرکت فعال ۱۲ استان برگزار شده و ان‌شاءالله در سال‌های آینده نیز این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

    محمدی زاده با بیان اینکه خرما و گوجه‌فرنگی و آبزیان سه فرصت و مزیت بی‌نظیر استان بوشهر به شمار می‌روند گفت: اقدامات حمایتی را در زمینه گوجه فرنگی و ماهی و میگو نیز انجام می‌دهیم و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنیم.

    وی افزود: اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها در برپایی این نمایشگاه اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند که شایسته تقدیر هستند.

    محمدی زاده از برپایی نمایشگاه بزرگ آبزیان در اواخر بهمن‌ماه امسال در بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود، بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که امسال افزایش نیز یافته است.

    وی اضافه کرد: سال گذشته ۲۷.۵ هزار تن میگو در استان برداشت کردیم و امسال با شیوه‌های نوین و دانش بنیان، برداشت میگوی استان به ۳۹.۵ هزار تن افزایش یافت.

    استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر قطب آبزی پروری کشور است یادآور شد: نمایشگاه و همایش آبزیان در سطح ملی با شرکت استان‌های مختلف در اواخر بهمن ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

    در این آیین از ۹۵ نفر از فعالان برپایی غرفه‌های چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه دام و طیور و کشاورزی تجلیل به عمل آمد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *