×
×

افزایش ۶۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه منطقی نیست

  • کد نوشته: 477314
  • ۱۰ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، «حبیب اسدالله نژاد» در خصوص وضعیت بازار گوشت مرغ افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزارتومان  تعیین شده  اما ماه‌ها است پرورش دهندگان مرغ گوشتی  هر قطعه جوجه یکروزه را بین ۸ هزار تا ۱۲ هزارتومان برحسب نژاد خریداری […]

    افزایش ۶۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه منطقی نیست
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، «حبیب اسدالله نژاد» در خصوص وضعیت بازار گوشت مرغ افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزارتومان  تعیین شده  اما ماه‌ها است پرورش دهندگان مرغ گوشتی  هر قطعه جوجه یکروزه را بین ۸ هزار تا ۱۲ هزارتومان برحسب نژاد خریداری می کنند که موجب افزایش بیش از ۱۰ درصدی هزینه‌های تولید شده است.

    به گفته وی، اکنون قیمت جوجه یکروزه نژاد راس در بازار بین ۱۱ تا ۱۲ هزارتومان و سایر نژادها بین هشت هزار تا ۱۱ هزارتومان به فروش می رسند.

     مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهارداشت: این درحالیست که اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور علاوه بر افزایش نرخ جوجه یکروزه با افزایش نرخ پشت بارنامه و سایر هزینه‌های تولید روبرو هستند و برحسب افزایش قیمت مولفه‌های تولید قیمت مرغ زنده بیش از ۲۱ هزارتومان تمام می‌شود.

    وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد جوجه یکروزه مورد استفاده واحدهای تولیدی کشور نژاد راس است  تصریح کرد: اکنون متوسط قیمت مرغ زنده در استان‌ها به طور میانگین بین ۱۷ هزارو ۵۰۰ تا ۱۹ هزارو ۷۰۰ تومان است که کمترین قیمت‌ها مربوط به استان‌های ایلام و خوزستان و بیشترین قیمت‌ها مربوط به استان‌های معین همچون گیلان، مازندران و گلستان است.

    اسدالله نژاد اضافه کرد: طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای واحدهای عمده فروشی ۲۹ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۳۱ هزارتومان تعیین شده که  حاشیه سود خوبی را برای شبکه توزیع در پی دارد.

    وی افزایش تقاضای کاذب و کمبود نظارت را علت افزایش قیمت جوجه یکروزه و سایر مولفه های تولید دانست و گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب عید و ایام نوروز شاهد افزایش قیمت مولفه‌های تولید هستیم تا جایی که می‌تواند در افزایش قیمت گوشت مرغ موثر باشد.

    به گفته وی، همچنین برخی تولیدکنندگان به دلیل استمرار تخصیص ارز ترجیحی افزایش تقاضا در تولید داشته اند به نحوی که در این دوره جوجه ریزی بیش از ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته‌ایم که تقاضا برای جوجه ریزی بیشتر از این میزان بوده است

     مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گوشت مرغ  مورد نیاز کشور تامین است و هیچ کمبودی  در این زمینه نداریم تصریح کرد: اگر در بازار نوسانی وجود دارد به دلیل ناهماهنگی در شبکه توزیع است و تولید هیچ مشکلی ندارد.

    وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید  و روانه بازار می شود افزود: اکنون در مجموع ۲۴ هزار واحدهای مرغداری در کشور موجود است که از این تعداد  ۱۶ هزار و ۹۶۳ واحد پرورشی مرغ فعال داریم.

    طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی اکنون سه میلیون تن گوشت مرغ، ۱.۲ میلیون تن گوشت قرمز، بیش از ۱۱ میلیون تن شیرخام و ۱.۲ میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *