×
×

الان زمان مناسبی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست

  • کد نوشته: 476677
  • ۲۸ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • سید احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی بزرگترین چالش کاهش شدید قدرت خرید مردم است، گفت: حدود ۴ سال از اجرای سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گذرد، آن زمان که تولیدکنندگان و کارشناسان خواستار حذف ترجیحی بودند اختلاف قیمت ارز […]

    الان زمان مناسبی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست
  • سید احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی بزرگترین چالش کاهش شدید قدرت خرید مردم است، گفت: حدود ۴ سال از اجرای سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گذرد، آن زمان که تولیدکنندگان و کارشناسان خواستار حذف ترجیحی بودند اختلاف قیمت ارز دولتی و ارز آزاد این همه زیاد نبود.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر این فاصله حدود ۲۴ هزار تومان است که رقم زیادی محسوب می‌شود. به عبارتی اگر زمانی که فاصله کم بود ارز حذف می‌شد مورد خاصی پیش نمی‌آمد اما اگر این اتفاق الان بیفتد، شکاف بزرگی ایجاد خواهد شد که به تولید و معیشت مردم آسیب جدی وارد می‌کند.

    رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران تاکید کرد: کارشناسان و متخصصان اقتصاد باید در این حوزه ورود کنند و بررسی و برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند.

    مقدسی بر ارائه راهکارهای دقیق قبل از حذف ارز ترجیحی تاکید و تصریح کرد: به عنوان مثال این یارانه را می‌توان در قالب کارت معیشتی در اختیار مردم قرار داد تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *