×
×

امکان پرورش ۳۵۰ هزار تن میگو و ماهی در آب‌های ساحلی کشور

  • کد نوشته: 463387
  • ۱۴ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «همایون حسین زاده صحافی» افزود: تولید آبزی پروری در کشور بیش از ۵۲۰ هزار تن است که نزدیک به ۱۰ درصد آن به حوزه آب های ساحلی اختصاص دارد.  معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اظهارداشت: اکنون حدود ۴۷ هزار تن میگو […]

    امکان پرورش ۳۵۰ هزار تن میگو و ماهی در آب‌های ساحلی کشور
  • به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «همایون حسین زاده صحافی» افزود: تولید آبزی پروری در کشور بیش از ۵۲۰ هزار تن است که نزدیک به ۱۰ درصد آن به حوزه آب های ساحلی اختصاص دارد.

     معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اظهارداشت: اکنون حدود ۴۷ هزار تن میگو در کرانه های ساحلی جنوب و شمال کشور پرورش داده می شود.

    وی با اشاره به آمار سازمان خواربار جهانی (فائو) گفت: این آمار نشان می دهد از مجموع ۱۱۴ میلیون تن آبزی پروری در جهان، بخش قابل توجهی از آن به میزان حدود ۳۱ میلیون تن به آبزی پروری در آب های ساحلی و آب های دریایی اختصاص دارد.

    وی با بیان این که ظرفیت های زیادی برای آبزی پروری در آب های دریایی و همچنین در سواحل شمال و جنوب کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر بخشی از پرورش ماهی در قفس در کشور با استفاده از منابع آب دریایی صورت می گیرد و زمینه توسعه دانش محور این فعالیت در بسیاری از مناطق ساحلی وجود دارد.

    معاون موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، میزان تولید سالانه مروارید پرورشی در دنیا را ۲۶ هزار تن اعلام و اضافه کرد: کشورهای چین، ژاپن و استرالیا از پیشگامان پرورش صدف مرواریدساز در آب های دریایی هستند و این در حالی است که در این حوزه نیز در سواحل جنوب کشور، جای فعالیت و توسعه وجود دارد.  

    به گزارش ایرنا، طبق آمارها سطح زیر کشت میگو در کشور در سال جاری نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.

    در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰حدود ۵۲ میلیون دلار صادرات انواع آبزیان را به کشورهای مختلف داشته‌ایم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *