×
×

انتقاد کشاورزان‌ نسبت به رشد چند برابری قیمت سموم

  • کد نوشته: 8788
  • ۳۱ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از موج افزایش قیمت سموم در بازار اظهار کرد: کشاورزان با موج افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله سموم روبه‌رو شدند که با این وجود چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات نیست. […]

    انتقاد کشاورزان‌ نسبت به رشد چند برابری قیمت سموم
  • سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از موج افزایش قیمت سموم در بازار اظهار کرد: کشاورزان با موج افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله سموم روبه‌رو شدند که با این وجود چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات نیست.

    او افزود: با توجه به رشد ۳ تا ۵ برابری قیمت سموم و سایر هزینه‌های تولید انتظار می‌رود که نرخ محصولات کشاورزی متناسب با آن افزایش یابد و چنانچه دولت قیمت خرید تضمینی محصولات را به عنوان گلوگاه افزایش ندهد، کشاورزان استقبالی از کشت نخواهند کرد.

    مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر نگاه ویژه به تولید داخل بیان کرد: مسئولان امر باید نگاه ویژه‌ای به تولید داشته باشند تا کالا‌های اساسی با قیمت مناسبی تامین شوند.

    نرخ واقعی گندم ۲ برابر قیمت فعلی است

    او ادامه داد: با افزایش قیمت سموم و سایر نهاده‌های کشاورزی نرخ گندم ۲ برابر قیمت فعلی پیش بینی می‌شود که با این وجود باید دید جامعه کشش این افزایش قیمت را دارد یا خیر؟

    حسینی در پایان تصریح کرد: اگر جامعه کشش افزایش قیمت محصولات کشاورزی را نداشته باشد با مشکل بی رغبتی کشاورزان نسبت به امر تولید مواجه خواهیم شد که این امر امنیت غذایی کشور را به مخاطره می‌اندازد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *