×
×

ایران و ازبکستان روابط تجاری در بخش کشاورزی را توسعه می‌دهند

  • کد نوشته: 475888
  • ۲۶ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا کریم‌زاده» مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص این دیدار اظهار داشت: در این دیدار ظرفیت‌های بالای دو کشور در توسعه روابط تجاری به‌ویژه در حوزه کشاورزی مطرح و بر اهمیت همکاری سازمان‌های قرنطینه دو کشور به منظور تعمیق همکاری‌های کشاورزی […]

    ایران و ازبکستان روابط تجاری در بخش کشاورزی را توسعه می‌دهند
  • به گزارش ایرانفودنیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا کریم‌زاده» مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص این دیدار اظهار داشت: در این دیدار ظرفیت‌های بالای دو کشور در توسعه روابط تجاری به‌ویژه در حوزه کشاورزی مطرح و بر اهمیت همکاری سازمان‌های قرنطینه دو کشور به منظور تعمیق همکاری‌های کشاورزی تاکید شد.

    وی بیان‌داشت: همچنین درباره حضور شرکت‌های ایرانی در حوزه کشت فراسرزمینی در ازبکستان و استفاده از ظرفیت امضای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی برای توسعه تبادلات تجاری در حوزه کشاورزی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

    مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ادامه‌داد: در راستای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه کشاورزی نیز این هیات جلساتی را با شرکت‌های فعال در بخش سیب‌زمینی و مرکبات در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و بخش خصوصی استان همدان و اتحادیه‌های مربوطه استانی برگزار کرده و از نزدیک با ظرفیت‌های صادراتی بخش کشاورزی آشنا شدند.

    استقبال ازبک‌ها از حضور شرکت‌های ایرانی در حوزه کشت پنبه

    در این جلسه «عبدالله‌یوف» سفیر ازبکستان در ایران گفت: ازبکستان از حضور شرکت‌های ایرانی در حوزه کشت پنبه، کشت فراسرزمینی و صنایع تبدیلی استقبال می‌کند.

    وی از شرکت‌های ازبکی خواست برای حضور در ایران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی کنند.

    معاون سازمان قرنطینه ازبکستان نیز در این نشست از آمادگی ازبکستان برای درج اسامی صادرکنندگان ایرانی در سامانه آن سازمان به منظور تسهیل صادرات محصولات کشاورزی ایران به این کشور خبر داد.

    در ادامه این نشست، «محمود بازاری» مدیرکل دفتر صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران، به تبیین توانمندی‌های کشورمان در حوزه کشاورزی از جمله تجهیز زیرساخت‌های تخصصی در حوزه کشاورزی، وجود پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی در استان مازندران، آمادگی ارائه خدمات به شرکت‌های ازبکی، توسعه همکاری‌ها در قالب صادرات مجدد از طریق این پایانه‌ها به دیگر کشورها و نیز آمادگی برای تاسیس کنسرسیوم‌های مواد غذایی در ازبکستان و حضور شرکت‌های قوی و فعال در حوزه کشاورزی و دانش‌بنیان پرداخت.

    صادرات کشورمان به ازبکستان در هفت ماهه امسال ۲۴۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

    ازبکستان در جایگاه دوم مقاصد صادراتی ایران در بین کشورهای CIS (هم‌سود) در سال جاری قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *