×
×

بازار جوجه متعادل شد

  • کد نوشته: 476190
  • ۸ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی آبان و تامین نسبی نیاز بازار، علی القاعده باید شرایط بازار مرغ خوب باشد. وی گفت: با وجود آنکه واحدهای مرغداری با نرخ مصوب اقدام به عرضه مرغ می کنند، از این رو […]

    بازار جوجه متعادل شد
  • حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی آبان و تامین نسبی نیاز بازار، علی القاعده باید شرایط بازار مرغ خوب باشد.

    وی گفت: با وجود آنکه واحدهای مرغداری با نرخ مصوب اقدام به عرضه مرغ می کنند، از این رو واحدهای کشتارگاهی و صنفی هم مکلف به رعایت قیمت هستند.

    اسدالله نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه ریزی بیش از نیاز کشور پیش بینی می شود که از اواخر آذر و اوایل دی عرضه مرغ بهبود یابد.

    این مقام مسئول از تعادل بازار جوجه یکروزه خبر داد و گفت : قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به ۸ هزار تومان رسیده است که با توجه به سیاست گذاری صدور مجوز برای جوجه ریزی صادر شده که با این وجود پیش بینی می شود که شاهد کاهش قیمت جوجه و واقعی شدن نرخ در روزهای آینده باشیم.

    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: در حال حاضر بازار مرغ از ثبات نسبی برخوردار است و تا حدودی گرانفروشی در واحدهای صنفی داریم که با اعمال نظارت بیشتر این موضوع مرتفع می شود‌.

    وی با تاکید بر این‌مسئله که تخلفات صنفی ارتباطی به تولید ندارد، گفت: هم اکنون تولید مرغ به میزان نیاز کشور تامین می شود که با این وجود تمامی مرغ هایی که بالاتر از نرخ ۳۱ هزار تومان عرضه می کنند، با قیمت مصوب خریداری می شود.

     مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: اتحادیه سراسری مرغداران آمادگی دارد که جوجه های تولیدی با نرخ مصوب عرضه کند، اما واسطه گری و عدم همکاری واحدهای مرغ مادر موجب شده این اتفاق نیفتد، هر چند واحدهای مرغ مادر ادعا دارند که قیمت ۶ هزار تومانی منطقی نیست که انتظار می رود دستگاه های مسئول نسبت به آنالیز و بررسی قیمت ها اقدام کنند تا تولیدکننده تکلیف خود را بداند.

    وی درباره تاثیر عرضه مرغ اینترنتی بر بازار گفت: مرغ محصول تره باری است که فرآیند عرضه آن هزینه بر است، اما عرضه آن در ۲ استان بصورت پایلوت اجرا شد که انتظار می رود با اجرای فراگیر شاهد کاهش التهابات و جلوگیری از سودجویی بازار باشیم‌.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *