×
×

با خوردن این ۵ نوشیدنی در ماه رمضان تشنه نمی‌شوید

  • کد نوشته: 7874
  • ۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۱. شربت خاکشیر و آبلیمو ابتدا خاکشیر را بشویید و سپس با آبلیموی تازه و کمی شکر مخلوط کنید. شربت آماده است و می‌توانید از افطار تا سحر آن را میل کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید تخم شربتی هم به این مخلوط اضافه کنید و اگر علاقه‌ای به لیمو ندارید، کمی عرق بیدمشک یا گلاب […]

    با خوردن این ۵ نوشیدنی در ماه رمضان تشنه نمی‌شوید
  • ۱. شربت خاکشیر و آبلیمو

    ابتدا خاکشیر را بشویید و سپس با آبلیموی تازه و کمی شکر مخلوط کنید. شربت آماده است و می‌توانید از افطار تا سحر آن را میل کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید تخم شربتی هم به این مخلوط اضافه کنید و اگر علاقه‌ای به لیمو ندارید، کمی عرق بیدمشک یا گلاب به شربت اضافه کنید.

    ۲. شربت آبلیمو

    آبلیمو، شکر و آب؛ با همین ترکیب ساده می‌توانید آب زیادی در بدنتان ذخیره و از عطش زیاد در طول روز پیشگیری کنید.

    ۳. شربت خیار و سکنجبین

    تعدادی خیار را رنده کنید، کمی سکنجبین داخل لیوان بریزید، خیارهای رنده شده را به آن اضافه کنید و سپس آب و لیموترش بریزید. این شربت هم خنک‌تان می‌کند، هم تشنگی را رفع می‌کند و هم از طعم جذابی که دارد لذت می‌برید.

    ۴. شربت بیدمشک

    عرق بیدمشک را با مقداری آب مخلوط کنید و معجزه آن را ببینید؛ بی‌شک تفاوت‌اش را با روزهایی که آن را نخورده بودید خواهید دید.

    ۵. شربت گلاب

    مقداری گلاب را با آب مخلوط کنید و این شربت را بنوشید. برای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خوراندن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری که باعث استفراغ شده و صفرا را خارج کند. نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می‌برد و بدن را تقویت می‌کند. بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.

    سلامت نیوز

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *