×
×

برآورد دقیق میزان خسارت سیل اخیر در حال بررسی است/ کاهش تولید گندم صحت ندارد

  • کد نوشته: 4660
  • ۴ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • علیقلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر وقوع سیل اخیر بر میزان تولید گندم اظهار کرد: تاکنون برآورد کلی از میزان خسارت سیل در مزارع گندم صورت گرفته و برآورد دقیق و جزئی در مناطق مختلف در حال بررسی است. وی […]

  • علیقلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر وقوع سیل اخیر بر میزان تولید گندم اظهار کرد: تاکنون برآورد کلی از میزان خسارت سیل در مزارع گندم صورت گرفته و برآورد دقیق و جزئی در مناطق مختلف در حال بررسی است.

    وی افزود: اگرچه میزان خسارت به مزارع گندم در مناطق گلستان، خراسان و لرستان کاملا مشهود است، اما این امیدواری وجود دارد که این کاهش تولید در دیم زار‌های استان‌های مختلف به سبب بارندگی‌های مناسب جبران شود.

    ایمانی ادامه داد: سال گذشته میزان بارندگی در برخی مناطق کمتر از ۲۰۰ میلی متر بود که امسال به سبب شرایط مساعد اقلیمی به بالای ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر رسیده است که به این ترتیب ممکن است این میزان رشد بخشی از خسارت مزارع گندم در استان‌های سیل زده را جبران کند.

    نایب رئیس بنیاد توامند سازی گندمکاران درباره آخرین وضعیت مبارزه با آفت سن گندم در مزارع بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های مستمر، امکان مبارزه شیمیایی با آفات وجود ندارد و کشاورزان در اولین فرصت با مساعد شدن هوا باید نسبت به سم پاشی مزارع اقدام کنند.

    وی در واکنش به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر کاهش تولید گندم در سال زراعی جدید گفت: اگرچه برخی کارشناسان براساس عکس‌های هوایی حدس و گمان‌هایی را مطرح کردند، اما تا زمانیکه امکان ورود کارشناسان پهنه وزارت جهاد کشاورزی به تمامی مزارع وجود نداشته باشد، نمی‌توان اظهار نظر قطعی راجع به میزان تولید داشت.

    به گفته این مقام مسئول، تا فروکش نشدن آب به طور کامل در مزارع و بازدید‌های میدانی نمی‌توان آمار دقیقی از میزان تولید و خسارت گندم اعلام کرد.

    ایمانی در پایان از آغاز برداشت گندم خبر داد و گفت: هم اکنون برداشت گندم از جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده است و عملکرد تولید در این مناطق نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *