×
×

برداشت نوبرانه زعفران آغاز شد/حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ نو ۱۰ میلیون تومان

  • کد نوشته: 5972
  • ۲۴ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز برداشت نوبرانه زعفران خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته برداشت عمده از اواخر مهر آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد. وی افزود: با توجه به آنکه زعفران زیر زمین است، از […]

    برداشت نوبرانه زعفران آغاز شد/حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ نو ۱۰ میلیون تومان
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از آغاز برداشت نوبرانه زعفران خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته برداشت عمده از اواخر مهر آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد.

    وی افزود: با توجه به آنکه زعفران زیر زمین است، از این رو تا پایان فصل برداشت نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان تولید داشت چرا که عوامل متعددی نظیر آفت، شرایط اقلیمی و … در تولید موثر است.

    میری ادامه داد: با وجود افزایش سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود که تولید زعفران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشد.



    این مقام مسئول قیمت هر کیلو زعفران نو را ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران کهنه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده طلای سرخ در بازار بیان کرد: قیمت زعفران تابع عرضه و تقاضاست، از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به آینده بازار زعفران داشت، اما به هر حال امیدواریم قیمت‌ها در همین حد باقی بماند تا جوابگوی هزینه کشاورزان باشد.

    به گفته وی، با توجه به آنکه همه ساله در فصل برداشت دلالان با ورود به بازار، خرید و احتکار زعفران در انبار‌ها به دنبال سود‌های کاذب هستند به کشاورزان توصیه می‌شود که از فروش محصول به واسطه‌ها و دلالان اجتناب کنند و حتما زعفران تولیدی خود را به واحد‌های بسته بندی و صادراتی بفروشند و از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انتظار می‌رود وام‌هایی را برای تامین هزینه‌ها در اختیار کشاورزان قرار دهند تا آن‌ها مجبور به فروش زعفران تولیدی به دلالان نباشند.

    میری در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: بنابر آخرین آمار گمرک تا پایان مرداد، صادرات زعفران از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است و همواره انتظار می‌رود در روز‌های آتی همزمان با برداشت انبوه محصول و رفع مشکلات صادراتی مبنی بر بازگشت ارز به کشور شاهد توسعه صادرات باشیم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *