×
×

بهره‌برداران فرآوری و اسانس‌گیری گیاهان دارویی کشور تسهیلات می‌گیرند

  • کد نوشته: 475401
  • ۱۱ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، حسین زینلی روز دوشنبه در جریان بازدید از باغ‌های گیاهان دارویی استان سمنان در شاهرود، افزود: وزارت جهادکشاورزی برای توسعه مزارع گیاهان دارویی به کشاورزان متقاضی تسهیلات یارانه ای اختصاص می دهد. وی با اشاره به اینکه به کشاورزانی که قصد توسعه مزارع گیاهان دارویی دارند کمک می‌شود، […]

    بهره‌برداران فرآوری و اسانس‌گیری گیاهان دارویی کشور تسهیلات می‌گیرند
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، حسین زینلی روز دوشنبه در جریان بازدید از باغ‌های گیاهان دارویی استان سمنان در شاهرود، افزود: وزارت جهادکشاورزی برای توسعه مزارع گیاهان دارویی به کشاورزان متقاضی تسهیلات یارانه ای اختصاص می دهد.

    وی با اشاره به اینکه به کشاورزانی که قصد توسعه مزارع گیاهان دارویی دارند کمک می‌شود، افزود: همچنین تخصیص تسهیلات کم‌بهره به گیاهان دارویی، اختصاص اعتبارات جدید در زمینه فرآوری و اسانس گیری گیاهان دارویی بومی منطقه، پرداخت یارانه به بذر نشاء گیاهان دارویی و اختصاص تسهیلات کم‌بهره به زنجیره تولید فرآوری اسانس گیری در دستور کار است و پیگیری می‌شود.

    مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اختصاص یارانه به بذر نشا و کمک به کشاورزانی که قصد توسعه مزارع گیاهان دارویی تعلق می‌گیرد.

    مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان سمنان از باغ‌های سنجد، گل محمدی، کارخانه گلاب‌گیری و مزارع زعفران در شهرستان شاهرود بازدید کرد.

    استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار شامل ۶۱ هزار هکتار باغ و ۸۸ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی پایش دارد و ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف فعالیت دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *