×
×

تاثیر محدودیت‌های منابع‌ آبی در میزان تولیدات آبزی‌پروری

  • کد نوشته: 478536
  • ۱۰ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، سید علی خراسانی‌نسب با اشاره به وضعیت آبزی‌پروی در شهرستان اظهار کرد: تعداد ۲۴ مزرعه مجاز در شهرستان در سطحی به مساحت ۳۲۰ هکتار فعال است. وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی – ترویجی برای حفظ تولیدات آبزی‌پروری در شرایط کم آبی به ویژه […]

    تاثیر محدودیت‌های منابع‌ آبی در میزان تولیدات آبزی‌پروری
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، سید علی خراسانی‌نسب با اشاره به وضعیت آبزی‌پروی در شهرستان اظهار کرد: تعداد ۲۴ مزرعه مجاز در شهرستان در سطحی به مساحت ۳۲۰ هکتار فعال است.

    وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی – ترویجی برای حفظ تولیدات آبزی‌پروری در شرایط کم آبی به ویژه در شهرستان دشت آزادگان را با توجه به شرایط اقلیمی ضروری خواند و گفت: در سال جاری دوره‌های مدیریت کیفیت آب و دوره مبارزه با بیماری‌ها برگزار شده که بازخوردهای مثبتی از سوی بهره‌برداران به همراه داشته است.

    خراسانی نسب به نوع فعالیت مرکز تکثیر و پرورش ماهیان بومی سوسنگرد اشاره و خاطرنشان کرد: بازسازی ذخایر آبزیان استان، رهاسازی بچه ماهیان انگشت قد جهت جلوگیری از انقراض نسل این ماهیان، ایجاد اشتغال پایدار تالاب نشینان و جوامع روستایی- محلی، کشت توام با کپور ماهیان در استخرهای خاکی و ایجاد تنوع گونه‌ای مهمترین اهداف و برنامه‌های این مرکز است.

    رییس اداره شیلات دشت آزادگان ادامه داد: به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۰۰ نفر در شهرستان به صورت کارآمد به فعالیت آبزی‌پروری مشغول هستند.

    وی با اشاره به تاثیر محدودیت‌های منابع آبی در میزان تولیدات آبزی‌پروری شهرستان اظهار کرد: کم شدن بارندگی‌ها و کاهش ورودی رودخانه کرخه به خصوص در مناطق پایین دست نیسان، رُفیع و بُستان میزان تولیدات آبزی‌پروری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.   

    خراسانی نسب گفت: کاهش کیفیت و بالا رفتن شوری آب باعث افزایش مصرف انرژی ماهی جهت تنظیم فعالیت‌های حیاتی خود و به تبع کاهش وزن ماهی، افزایش هزینه تمام شده و کاهش سوددهی مزارع می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *