×
×

تامین امنیت غذایی کشور در گرو حمایت نهادهای انقلابی است

  • کد نوشته: 462241
  • ۱۲ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، «سید جواد ساداتی‌نژاد» امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست هم‌اندیشی  وزارت جهادکشاورزی و رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی، در جمع خبرنگاران افزود: بخش کشاورزی و دامپروری به‌ویژه نهاده‌های فناورانه نیازمند سرمایه‌گذاری بلندمدت و بیشتر هستند که حمایت این بنیاد را می‌طلبد. وزیر […]

  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، «سید جواد ساداتی‌نژاد» امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست هم‌اندیشی  وزارت جهادکشاورزی و رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشاورزی و امنیت غذایی، در جمع خبرنگاران افزود: بخش کشاورزی و دامپروری به‌ویژه نهاده‌های فناورانه نیازمند سرمایه‌گذاری بلندمدت و بیشتر هستند که حمایت این بنیاد را می‌طلبد.

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت غذایی و نیازهایی که این حوزه دارد با بنیاد مستضعفان به نتایج خوبی رسیدیم، اظهار داشت: نگاه ما این است که در حوزه امنیت غذایی با کمک نهادهای انقلابی و فعال همانند بنیاد مستضعفان در حوزه امنیت غذایی و با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور و تشکل‌ها بتوانیم شرایط ایمنی را ایجاد کنیم.

    وی با بیان اینکه شروع کار ما با استمرار فعالیت تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در این بخش کلید خورد، تصریح‌کرد: این نخستین جلسه ما با نهادهای فعال انقلابی در حوزه کشاورزی است و بنیاد در سال‌های اخیر رویکرد خوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری داشته است.

    ساداتی‌نژاد اضافه‌کرد: انتظار می‌رود بنیاد مستضعفان در بحث کشاورزی قراردادی که از سیاست‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی و حوزه صنایع تبدیلی و غذایی که در عمل پشتیبان کشاورزی خرد و معیشتی در بخش‌های مختلف است، حمایت کند.

    وی ابراز امیدواری کرد: این نشست‌ها و جلسات استمرار یابد و ما بتوانیم با حمایت بخش خصوصی و نهادهایی که در حوزه کشاورزی فعال هستند علاوه بر بازار رسانی و تامین نیازهای مردم به‌خصوص کالاهای اساسی، شرایط مطلوبی را در بخش کشاورزی و غذا ایجاد کنیم.

    وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت مرغ اجداد در کشور نیز گفت: نگاه و تهدید دشمن در حوزه غذا جدید نیست و در سال‌های اخیر تمرکز بیشتری در این بخش انجام شده است که یکی از این اقدامات تحریم مرغ اجداد بود.

    وی اضافه‌کرد: کشور با نگاه احیایی که به مرغ آرین داشت از این موضوع عبور کرد و دشمن نیز ناچار به رفع تحریم در این زمینه شد.

    ساداتی‌نژاد بیان‌داشت: این وضعیت نشان می‌دهد که ما در حوزه غذایی باید با اطمینان خاطر پیش برویم و امیدواریم در این دوره با سیاست‌گذاری در این وزارتخانه شرایط مطلوب و ایمنی ایجاد کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *