×
×

تایید واردات دام زنده از پاکستان/ شرکت پشتیبانی امور دام گوساله‌های هندی وارد می‌کند

  • کد نوشته: 479582
  • ۲۲ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رییس اتحادیه دام سبک خاطر نشان کرد: سالهاست واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران ممنوع شده است چراکه دامداران این کشور چندان به رعایت نکات بهداشتی مقید نیستند و جای تعجب دارد که امسال مجوز واردات دام از پاکستان صادر شده است و این مهم از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور […]

    تایید واردات دام زنده از پاکستان/ شرکت پشتیبانی امور دام گوساله‌های هندی وارد می‌کند
  • رییس اتحادیه دام سبک خاطر نشان کرد: سالهاست واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران ممنوع شده است چراکه دامداران این کشور چندان به رعایت نکات بهداشتی مقید نیستند و جای تعجب دارد که امسال مجوز واردات دام از پاکستان صادر شده است و این مهم از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور تایید شده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، افشین صدر دادرس با رد ادعای شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر جواز فروشی تشکل‌ها برای صادرات دام، گفت: وزیر کشاورزی در جلساتی که با تشکل‌ها داشت دلیل توقف صادرات را به عدم پاسخگویی دامداران به تقاضای شرکت پشتیبانی امور دام نسبت داد از این رو دولت به این نتیجه رسید که دام مازادی وجود ندارد در نتیجه صادرات را ممنوع و مجوز واردات ۱۰ هزار تن گوشت را صادر کرد.

    وی تاکید کرد: در شیوه نامه صادرات پیش بینی‌های لازم در جهت مجوز فروشی‌ها شده بود اینجا این پرسش مطرح است چرا شرکت پشتیبانی امور دام از این بندها استفاده نکرد و به دلیل تخلف چند فرد روند صادرات را متوقف کرد.

    به گفته وی؛ شرکت پشتیبانی امور دام باید اعلام کند متعهد به خرید چه میزان دام بود و از این تعداد چقدر آن را خریداری کرده است.

    این فعال حوزه دام با بیان اینکه مقصر اصلی در مجوز فروشی‌ها به عدم مدیریت صحیح شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان ناظر پروژه بازمی‌گردد، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام ۲۳ فرد حقیقی و حقوقی را به عنوان مباشرین ۴ اتحادیه دام به سازمان توسعه تجارت معرفی کرد؛ این سازمان به وزارت کشاورزی نامه می‌زند که ۲ شخص حقوقی در سامانه اعتبارسنجی سازمان توسعه تجارت صلاحیت صادرات دام دارد؛ اما وزارت کشاورزی تاکید کرد که هر ۲۳ فرد می‌توانند اقدام به صادرات دام کنند.

     وی ادامه داد: صلاحیت ۲۳ شخص حقیقی و حقوقی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تایید شد بنابراین اگر این افراد تخلفی انجام داد شما باید پاسخگو باشید و انداختن توپ در میدان تشکل‌ها شایسته نیست.

    این فعال اقتصادی با اشاره به لزوم ارائه شدن اسناد مجوز فروشی‌ها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی واردات دام زنده از پاکستان را تکذیب کرد اما اتحادیه دام سبک می‌تواند با دلیل و مدارک ورود دام زنده و گوشت از پاکستان را تایید کند.

    رییس اتحادیه دام سبک با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام گوساله‌های پاکستانی نژاد هندی وارد کشور کرده است، تصریح کرد: سالهاست واردات گوشت و دام از پاکستان به ایران ممنوع شده است چراکه دامداران این کشور چندان به رعایت نکات بهداشتی مقید نیستند و جای تعجب دارد که امسال مجوز واردات دام از پاکستان صادر شده است و این مهم از سوی یکی از مدیران سازمان دامپزشکی کشور تایید شده است.

    صدردادرس با اشاره به تعریف نشدن خرید تضمینی دام در وزارت کشاورزی، خاطر نشان کرد: دستور خرید تضمینی از سوی رئیس جمهور صادر شده است اما وزارتخانه هنوز خود را ملکف به عمل به آن نمی‌داند.

    صدر دادرس درباره چرایی مخالفت صادرات دام از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، اذعان کرد: مافیای گوشت با نازل ترین قیمت میش جوان را کیلویی ۳۵ هزار تومان و میش پیر را کیلویی ۲۵ خریداری می‌کنند. قیمت گوشتی که دام آن حداکثر کیلویی ۳۷ هزار تومان است باید در بازار کیلویی ۱۱۰ هزار تومان بفروش برسد اینجا این پرسش مطرح است که آیا در بازار گوشت با این نرخ موجود است؟

    به گفته وی؛ بزغاله نر کیلویی ۳۴ هزار تومان از دامداران خریداری می‌کنند تعداد قابل توجهی بز کشتار شده است اما آیا در فروشگاه‌های عرضه گوشت شاهد اتیکت فروش گوشت بز قابل مشاهده است؟

    صدر دادرس با بیان اینکه صادرات قیمت دام را واقعی می‌کند، افزود: سود حاصل از خرید دام با قیمت نازل به‌ جیب مافیای گوشت می‌رود و شواهد حاکی از این مهم است.

    رییس اتحادیه دام سبک تصریح کرد: اگر دست‌های بخواهد روند تولید دام در کشور را متوقف کند و اقدام به واردات گوشت کند در نهایت این مردم هستند که متضرر می‌شوند چرا که نوسان‌های نرخ ارز بر قیمت گوشت وارداتی تاثیر می‌گذارد و قیمت این محصول نیز در بازار داخلی بالا خواهد رفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *