×
×

تداوم عرضه مرغ به نرخ ۲۸هزار تومان/افزایش قیمت در ماه‌های آینده نداریم

  • کد نوشته: 476772
  • ۴ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • «حبیب اسدالله نژاد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه اکنون با مازاد تولید گوشت مرغ روبرو هستیم، افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹  هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت گوشت مرغ تازه بین ۲۷ هزار تا ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد. […]

    تداوم عرضه مرغ به نرخ ۲۸هزار تومان/افزایش قیمت در ماه‌های آینده نداریم
  • «حبیب اسدالله نژاد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه اکنون با مازاد تولید گوشت مرغ روبرو هستیم، افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹  هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت گوشت مرغ تازه بین ۲۷ هزار تا ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اظهارداشت: در ماه‌های گذشته با کاهش جوجه ریزی و افزایش تقاضا روبرو بودیم، اما در دوره قبلی تولید حدود ۱۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که همین میزان تولید منجر به تنظیم بازار این محصول شده است.

    اسدالله نژاد تصریح کرد: با توجه به روند جوجه‌ریزی در دوره بعدی دی و بهمن ماه نیز روند تولید مناسب خواهد بود و نه تنها کمبودی در بازار این محصول نخواهیم داشت بلکه ممکن است در مقاطعی با مازاد تولید روبرو شویم.  

    وی اضافه کرد: براساس وضعیت تولید گوشت مرغ، در ماه های آینده نیز افزایش قیمتی در گوشت مرغ نخواهیم داشت.

    افزایش سرانه مصرف گوشت مرغ 

    اسدالله نژاد درباره سرانه مصرف گفت: طی یک تا دو سال اخیر سرانه مصرف گوشت مرغ افزایش یافته است به طوری که سرانه این محصول در کشور به حدود ۳۳ کیلوگرم برای هر ایرانی رسیده است، در حالی که دو سال گذشته سرانه مصرف این محصول حدود ۲۴ کیلوگرم بود.

    وی با اشاره به ممنوعیت صادرات گوشت مرغ ادامه داد: دولت به دلیل اینکه ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی به نهاده ها تخصیص می دهد صادرات این محصول را ممنوع کرده است.

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: اکنون به منظور حمایت از مرغداران شرکت پشتیبانی امور دام کشور در استان های مختلف هر کیلوگرم گوشت مرغ را با نرخ ۳۰ هزارتومان از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره سازی می کند.

    وی اضافه کرد: این ذخیره سازی به منظور تنظیم بازار شب عید و ایام پیک مصرف انجام می شود تا مصرف کنندگان با نوسان قیمت ها روبرو نشوند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *