×
×

ترکیه چگونه از تحریم روسیه برای افزایش صادرات استفاده کرد

  • کد نوشته: 479803
  • ۹ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • آمارهای رسمی حاکی از آن است که صادرات ترکیه به روسیه همزمان با افزایش تحریم‌ها علیه مسکو یک و نیم برابر شده است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر آمار ترکیه صادرات این کشور به روسیه در ماه ژوئن […]

    ترکیه چگونه از تحریم روسیه برای افزایش صادرات استفاده کرد
  • آمارهای رسمی حاکی از آن است که صادرات ترکیه به روسیه همزمان با افزایش تحریم‌ها علیه مسکو یک و نیم برابر شده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر آمار ترکیه صادرات این کشور به روسیه در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد کرده و به ۷۹۱ میلیون دلار رسیده است.

    در حالی که در سال ۲۰۲۱ ترکیه دهمین صادرکننده کالا به روسیه محسوب می‌شد اما افزایش خرید روس‌ها باعث شده تا جایگاه ترکیه تا رتبه پنجم صعود کند.

    محصولات غذایی در کنار تجهیزات و ماشین آلات از جمله اصلی ترین کالاهای صادراتی ترکیه به روسیه در ماه گذشته محسوب می شود.

    در واقع تحریم‌های غرب علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین باعث شده تا این کشور واردات خود از کشورهای غیر دوست را کاهش داده و ترکیه بتواند با سبقت گرفتن از ایتالیا، لهستان، ژاپن، هلند، و فرانسه جایگاه خود در صادرات به روسیه را بهبود بخشد.

    در ماه می آمریکا، چین، بلاروس، آلمان، و قزاقستان بزرگترین صادرکنندگان کالا به روسیه بودند.

    در ماه ژوئن صادرات میوه ترکیه به خصوص هلو و گیلاس به روسیه افزایش چشمگیری داشته و طی ماه گذشته روسیه فقط ۱۶۸ میلیون دلار از ترکیه میوه وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته و نسبت به ماه می هم دو برابر شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *