×
×

تشریح وضعیت روغن خانوار و صنعت تا پایان سال/خبرهای خوبی در راه است

  • کد نوشته: 477211
  • ۳ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • امیرهوشنگ بیرشگ در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا کمبودی در تامین روغن وجود دارد یا خیر، گفت: اینکه بگوییم در بازار کمبود روغن داریم، درست نیست. بهترین افرادی که متوجه این کمبود می‌شوند، مردم هستند که خوشبختانه روغن در فروشگاه به اندازه کافی وجود دارد و از این بابت مشکلی […]

    تشریح وضعیت روغن خانوار و صنعت تا پایان سال/خبرهای خوبی در راه است
  • امیرهوشنگ بیرشگ در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا کمبودی در تامین روغن وجود دارد یا خیر، گفت: اینکه بگوییم در بازار کمبود روغن داریم، درست نیست. بهترین افرادی که متوجه این کمبود می‌شوند، مردم هستند که خوشبختانه روغن در فروشگاه به اندازه کافی وجود دارد و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

    وی ادامه داد: وظیفه ذاتی انجمن‌ها این است که برای تصمیم‌گیری با توجه به شواهد موجود به مسوولان اطلاع‌رسانی کنند تا آنها بهترین تصمیم را بگیرند. ما نیز به عنوان  این صنف وظیفه خود می‌دانیم که هشدارهای لازم را به وزارت جهاد کشاورزی و به طور کل دولت منتقل کنیم.

    دبیر انجمن صنفی روغن نباتی اضافه کرد: اخیرا مباحثی درباره حذف ارز و تغییر نرخ ارز ترجیحی مطرح شد که این موضوع کمی تقاضا را بالا برد. به همین دلیل باید در این بخش مدیریت داشته باشیم. اگر صنف‌های مختلف که با روغن به عنوان مواد اولیه سروکار دارند و همچنین مردم از رفتار هیجانی پرهیز کنند، آثار آن در بازار مشاهده خواهد شد.

    به گفته وی، در حال حاضر بازار روغن آرامش دارد؛ شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز هر زمانی که بازار دچار تنش شود، وارد بازار شده و برای تنظیم کمک می‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم که اگر ارز ترجیحی به واردات روغن تخصیص داده نشود و شرکت بازرگانی دولتی هم برای تخصیص سهمیه روغن خام به کارخانجات  ورود نکند، ممکن است تنشی در بازار ایجاد شود.

    بیرشک در پاسخ به این سوال که برخی اصناف از گرانی روغن گله‌مند هستند و آیا نظارتی بر فروش روغن وجود دارد یا خیر، افزود: روغن با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور و با قیمت مصوب هم عرضه می‌شود. اگر کارخانه‌ها گرانفروشی می‌کنند، باید اسناد آن را  منتشر کنند تا با افرادی که تخلف می‌کنند برخورد شود.

    دبیر انجمن صنفی روغن نباتی تصریح کرد: خبرهای خوشی درباره تامین ارز روغن شنیده‌ایم و تا ۱۰ روز آینده ارز روغن‌های ۹۰ درصدی و رسوبی تخصیص داده خواهد شد. شرکت بازرگانی دولتی هم قرار است مقداری روغن به کارخانه‌ها تخصیص دهد. به همین جهت در بخش خانوار و صنف و صنعت هیچ مشکلی نخواهیم داشت و تا پایان سال بازار آرام و خوبی خواهیم داشت. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *