×
×

تعهد ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی موقتا برداشته شد

  • کد نوشته: 480186
  • ۲۲ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محسن شیراوند سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از رفع تعهد ارزی صادر کنندگان شیر خشک صنعتی و همچنین کاهش تعهد ارزی پرتقال و نارنگی و سیب درختی به ۵۰ درصد خبر داد و گفت: این مهم، در راستای حمایت، توسعه تولید […]

    تعهد ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی موقتا برداشته شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محسن شیراوند سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از رفع تعهد ارزی صادر کنندگان شیر خشک صنعتی و همچنین کاهش تعهد ارزی پرتقال و نارنگی و سیب درختی به ۵۰ درصد خبر داد و گفت: این مهم، در راستای حمایت، توسعه تولید و صادرات محصولات کشاورزی انجام شده است.

    به گفته وی، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی، صفر درصد و رفع تعهد ارزی صادرکنندگان پرتقال و نارنگی و سیب درختی به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

    براساس اعلام وزارت جهادکشاورزی شیراوند درباره رفع تعهد ارزی صادرکنندگان شیرخشک گفت: شاهد کاهش قیمت جهانی شیرخشک بودیم و این مساله سبب شد که تولید و صادرات این محصول با چالش مواجه شود؛ پس برای ادامه حیات این صنایع و حفظ و توسعه بازارهای صادراتی که پس از مردمی‌سازی یارانه‌ها ایجاد شده بود، موقتا تعهد ارزی صادرکنندگان شیر خشک صنعتی برداشته شده است.

    کاهش تعهد ارزی صادرکنندگان سیب، پرتقال و نارنگی

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تعهد ارزی صادرکنندگان پرتقال، نارنگی و سیب درختی اشاره و خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم در بازار چین و منطقه قدرت رقابت داشته باشیم و سهمی از بازار را در اختیار بگیریم، این مهم انجام شده است.

    این مقام مسوول ادامه داد: همزمان وارد فصل برداشت این محصولات می‌شویم و هرساله شاهد وجود مازاد این محصولات در کشور نیز هستیم که سبب ورود دولت و خرید تضمینی این محصولات خواهد شد.

    سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به دلیل کاهش مداخلات دولت در خرید، کاهش تعهد ارزی این محصولات را به عنوان مشوق صادراتی لحاظ کرده‌ایم.

    شیراوند با بیان اینکه رفع و یا کاهش تعهدات ارزی موقتی است، یادآور شد: با رصد بازار، میزان تولید و مصرف را پیش‌بینی می‌کنیم و در صورت لزوم آن را تغییر می‌دهیم.

    وی گفت: این مهم قابل تغییر است و برای ذخیره‌سازی میوه شب عید و قیمت مناسب آن مشکلی ایجاد نمی‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *