×
×

تلاطم قیمت گوشت در بازار/ نرخ منطقی هر کیلو گوشت ۹۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 476910
  • ۱۳ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: تلاطم قیمت گوشت در بازار ادامه دارد؛ چرا که واسطه‌ها و دلالان در بازار اجازه ثبات و آرامش عرضه گوشت به نرخ واقعی در بازار را نمی‌دهند. دام‌های مولد با قیمت هر کیلو […]

    تلاطم قیمت گوشت در بازار/ نرخ منطقی هر کیلو گوشت ۹۰ هزار تومان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: تلاطم قیمت گوشت در بازار ادامه دارد؛ چرا که واسطه‌ها و دلالان در بازار اجازه ثبات و آرامش عرضه گوشت به نرخ واقعی در بازار را نمی‌دهند. دام‌های مولد با قیمت هر کیلو ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان از دامدار خریداری شده و با نرخ ۹۰ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسند که متاسفانه در بازار کمتر از ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان نیست.

    مدیر عامل اتحادیه دام سبک قیمت هر کیلو دام سبک را ۵۲ تا ۵۶ هزار تومان اعلام کرد.

    صدردادرس گفت: اخیرا رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهاراتی داشته که نهاده با ارز ترجیحی به دامدار می‌رسد، به همین خاطر نباید گوشت را صادر کرد.

    او گفت: رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم هم باعث شده که تولید دامداران بفروش نرسد، لذا تنها راه برون رفت از این وضعیت ایجاد بازار جدید برای این بخش است که تنها از طریق صادرات امکان پذیر است.

    بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان و سردست گوسفندی ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

    مصوبه صادرات دام ۱۴ مهر امسال در راستای حمایت از دامدار توسط وزیر ابلاغ شد که بنابر آمار از روز گذشته صادرات اولین محموله دام سبک به کشور عراق آغاز شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *